Ga naar inhoud

Bestanden verzenden met msn achter netwerk

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik maak via een LAN connectie met het internet. Een kabelmodem is aangesloten op de server en via winroute worden alle client-pc's van een internetaansluiting voorzien. De pc zijn via een hub gekoppeld. Als ik vanachter een clientcomputer bestanden wil verzenden via msn naar mede msn-gebruikers (die zich zowel binnen als buiten het LAN bevinden) is dit niet mogelijk . Ik wilde graag weten hoe ik dit probleem kan oplossen.Het moet mogelijk zijn met het openzetten van poorten of portforwarding. Want op bedrijfsnetwerken is het ook mogelijk (bijv op de Universiteit kun je vanaf elke pc bestanden via msn versturen). Ik wil graag op elke client-pc bestanden kunnen verzenden via msn, zonder een paradijs te worden voor hackers.
Link naar reactie
volgens M$: citaat************* To enable file transfers, enable both incoming and outgoing TCP connections to the 6891-6900 range of TCP ports. This allows each sender to perform up to 10 simultaneous file transfers. Note that if only TCP port 6891 is open, users are only able to perform one file transfer at a time. einde citaat*************** dan nog je angst voor hackers..... Tja...volgens mij draait je internetshare progje NAT, da's al redelijk secure. Zorg verder voor een goede virusscanner en maak regelmatig backups van je data, welke uiteraard netjes gerangschikt staat op een andere partitie dan c: ben zelf systeembeheerder en moet zeggen dat ik zeker voor m'n netwerkje thuis totaal niet bang ben voor hackers. mocht de boel van buitenaf gesloopt worden, dan doe ik een verse install (dat moet toch al minstens 1x per jaar). gewoon zorgen dat je bovenstaande zaken op orde hebt en niet te bang zijn... je@n
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...