anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Delen Geplaatst: 27 januari 2002 Hallo, Alle nieuwsgroepen al doorgespit maar de oplossing nog niet gevonden. Netwerkje met XP als server met internet sharing en daaraan een pc met Win98 se. Op beide systemen, zijn er verschillende gebruikers aangemaakt. Alles werkt probleemloos als ik tenminste op beide systemen, geen wachtwoorden gebruik om als gebruiker in te loggen. Op het moment, dat ik een wachtwoord voor een gebruiker instel, of op de één of op de andere pc, of op beide pc's bij dezelfde gebruiker, hetzelfde wachtwoord, dan heb ik van de de pc met win98 geen toegang tot de pc met XP. Hij vraagt dan om een wachtwoord. Welk wachtwoord ik ook invul, het werkt niet. Ik heb begrepen, dat dit aan de share op de XP pc ligt. Een extra share is aangemaakt. Wat doe ik fout? Boyd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2002 Probeer eens op alle 2 de pc's dezelfde user aan te maken met hetzelfde password. Log in met die username en password en waarschijnlijk is je probleem opgelost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2002 Dat had ik al gedaan, bij user dezelfde inlognaam en wachtwoord. Boyd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Als je met een Win98 bak op een NT/2000/XP machine wilt komen en een bron wilt benaderen, dan dient er op de XP machine een account met username en wachtwoord te bestaan die identiek is aan het account waarmee je aanlogt op die 98 machine. Dit is het enige waar het aan kan liggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Nogmaals gechecked, op beide pc's wordt ingelogd met DEZELFDE gebruikersnaam en HETZELFDE wachtwoord. Op de Win98 pc blijft hij vragen om een wachtwoord en de share die hij dan zien is IPC$. Op de XP pc, is al een extra share aangemaakt, PCC, maar deze zie ik niet op de Win 89 pc. Schakel ik op beide pc's de wachtwoorden uit, dan kan ik zo, zonder dat hij een wachtwoord vraagt, vanaf de Win98 pc, de XP pc benaderen. Boyd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Had ik ook. Mak op XP een user aan met als naam de machine naam van de client. Geef deze user ook volledige rechten. De soort anmelding is geloof ik ook nog belangrijk maar dat weet ik niet meer zo zeker. Na deze user te hebben aangemaakt werkte alles perfect. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 voor Linux moet ik vaak een plain password register aanpassing installeren om gelijke redenen. ik plak hem erin. Copy het eruit en noem het share.reg (voor de punt mag het bijna alles wezen qua naam als er maar reg achter staat, en opslaan dus. Dan met r-muis op het bestand en kies voor bewerken en zet de juiste gegevens er in: naam werkgroep en comment. Dan weer opslaan. Dan dubbelklikken en installatie bevestigen. En nu de inhoud van share.reg : REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUP] "ComputerName"="computer" "Workgroup"="thuis" "Comment"="het werkt" "StaticVxD"="vnetsup.vxd" "Start"=hex:00 "NetClean"=hex:01 "MaintainServerList"="1" "LMAnnounce"="0" "EnablePlainTextPassword"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdi] [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparams] [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsMaintainServerList] "default"="2" "ParamDesc"="Browse Master" "type"="enum" @="1" [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsMaintainServerListenum] "2"="Automatic" "1"="Enabled" "0"="Disabled" [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsLMAnnounce] "default"="0" "ParamDesc"="LM Announce" "type"="enum" @="0" [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsLMAnnounceenum] "1"="Yes" "0"="No" Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen