Ga naar inhoud

Netwerk wachtwoord (IPC$)

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Alle nieuwsgroepen al doorgespit maar de oplossing nog niet gevonden. Netwerkje met XP als server met internet sharing en daaraan een pc met Win98 se. Op beide systemen, zijn er verschillende gebruikers aangemaakt. Alles werkt probleemloos als ik tenminste op beide systemen, geen wachtwoorden gebruik om als gebruiker in te loggen. Op het moment, dat ik een wachtwoord voor een gebruiker instel, of op de één of op de andere pc, of op beide pc's bij dezelfde gebruiker, hetzelfde wachtwoord, dan heb ik van de de pc met win98 geen toegang tot de pc met XP. Hij vraagt dan om een wachtwoord. Welk wachtwoord ik ook invul, het werkt niet. Ik heb begrepen, dat dit aan de share op de XP pc ligt. Een extra share is aangemaakt. Wat doe ik fout? Boyd
Link naar reactie
Nogmaals gechecked, op beide pc's wordt ingelogd met DEZELFDE gebruikersnaam en HETZELFDE wachtwoord. Op de Win98 pc blijft hij vragen om een wachtwoord en de share die hij dan zien is IPC$. Op de XP pc, is al een extra share aangemaakt, PCC, maar deze zie ik niet op de Win 89 pc. Schakel ik op beide pc's de wachtwoorden uit, dan kan ik zo, zonder dat hij een wachtwoord vraagt, vanaf de Win98 pc, de XP pc benaderen. Boyd
Link naar reactie
voor Linux moet ik vaak een plain password register aanpassing installeren om gelijke redenen. ik plak hem erin. Copy het eruit en noem het share.reg (voor de punt mag het bijna alles wezen qua naam als er maar reg achter staat, en opslaan dus. Dan met r-muis op het bestand en kies voor bewerken en zet de juiste gegevens er in: naam werkgroep en comment. Dan weer opslaan. Dan dubbelklikken en installatie bevestigen. En nu de inhoud van share.reg : REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUP] "ComputerName"="computer" "Workgroup"="thuis" "Comment"="het werkt" "StaticVxD"="vnetsup.vxd" "Start"=hex:00 "NetClean"=hex:01 "MaintainServerList"="1" "LMAnnounce"="0" "EnablePlainTextPassword"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdi] [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparams] [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsMaintainServerList] "default"="2" "ParamDesc"="Browse Master" "type"="enum" @="1" [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsMaintainServerListenum] "2"="Automatic" "1"="Enabled" "0"="Disabled" [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsLMAnnounce] "default"="0" "ParamDesc"="LM Announce" "type"="enum" @="0" [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDVNETSUPNdiparamsLMAnnounceenum] "1"="Yes" "0"="No"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...