Ga naar inhoud

:O kan ik netwerk maken tussen win98 en winXP? :-?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook XP en 98SE met elkaar in een netwerk. 98SE is de host en XP is de client. Op de XP computer heb ik ook 98 draaien. Op deze manier heb ik een netwerk. Dus 98 en 98 en niet 98 en XP. Kabelinternet gedeeld mbv All_Aboard. Tussen 98 en XP kabelinternet gedeeld mbv internet wizard. Simpel op de XP computer de wizard een diskette laten maken. En deze diskette ook installeren onder XP. Opstarten en je kunt internetten op je XP computer.
Link naar reactie
[quote:d76621dd0e] Op 2002-01-23 16:52, schreef Geert-Jan Besjes: domme opmerking ik heb de wizard gebruikt.. maar die zit niety in 98 en welke instelligen gebruikt XP zodat ik hem handmatig kan instellen in 98 [/quote:d76621dd0e] In 98 SE zit die wizard wel, en tevens kan je in de help in Windows XP lezen hoe je moet omgaan met clients die op een ouder OS draaien...dus niets domme opmerking! [ Dit Bericht is bewerkt door: Hipapipa op 2002-01-24 10:14 ]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als je gewoon handmatig je instellingen in XP wilt instellen (dus ook bekijken) ga je naar: configuratiescherm > netwerkverbindingen> rechtermuisknop/eigenschappen op het icoon van de kabelverbinding > dubbelklik op protocol (TCP/IP) en voila.... Maar ik denk dat jij je internet verbinding wilt delen... Internet delen werkt meestal alleen (met die standaart windows deling) als die andere computer met 'dynamisch ip' (DHCP) is ingesteld en e.v.t. een of andere gateway instelling op het IP adres van de computer met de internet verbinding wordt ingesteld... Windows xp bied wel zon wizzard aan op diskette of cd maar ach... persoonlijk heb ik het niet op 'wizd's' :roll: _________________ [ Dit Bericht is bewerkt door: ...:::TUX:::... op 2002-02-16 23:22 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heeft de win XP wel twee netwerkkaarten? De XP op internetdelen gezet en de firewall uitgezet. Een Analog Proxy ingesteld en op de XP geplaatst De netwerkkaart via een netwerkbrug (wizard) ingesteld. Internetverbinding afgevinkt op nooit kiezen. De juiste IPadressen ingesteld op zonealarm mijn firewall. Dit werkt bij mij. Helaas het lokale netwerk niet. Zie forumvraag netwerk win 98 / XP werkt niet met hub. Wel internetsharing. Succes, Monjet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...