Ga naar inhoud

Netwerk: 1 pc wel, andere niet !?!?!

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk gemaakt tussen 2 pc´s. Een 3COM kaart in de ene en een realtek in de andere. Ik gebruik TCP/IP en op zich heb ik verbinding. Nu kan ik vanaf de ene pc wel bestanden lezen van de andere pc maar niet andersom. Vanaf de andere pc blijft de boel gewoon hangen. Ik heb IP-adres en werkgroep gecontroleerd. Er is verbinding want ik kan internetten via het netwerk. Weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
Op allebei Windows ME. Het is nu zo dat ik op de pc met de realtek kaart de schijven van de andere pc kan benaderen en inderdaad met een behoorlijke snelheid kan lezen. Het lijkt erop dat de andere pc de schijven van pc2 niet kan lezen maar ik kan wel de snelkoppeling van de schijven openen en bekijken. Pas als ik bijv. een mp3 bestand wil openen of kopieren blijkt dat er wel iets gebeurt maar verschrikkelijk langzaam. Een mp3 afspelen vanaf de netwerk-schijf begint en stopt na een seconde of 3 om na een seconde of 5 weer door te gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...