anoniem Geplaatst: 13 januari 2002 Delen Geplaatst: 13 januari 2002 Ik heb een Windows XP pc als host en 2 Windows ME pc's als clients. Ik heb Cable Wanadoo Broadband Premium. Internet delen instellen op zich is een fluitje van een cent. Op beide clients gaat het draaien van Outlook Express en Internet Explorer prima, maar tot mijn grote verbazing kunnen sommige sites niet worden gevonden. (Op de host wel). Bijvoorbeeld: De Startpagina, www.ilse.nl, www.mcafee.com, www.omroep.nl. Heeft iemand hetzelfde probleem? En heeft iemand misschien al een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2002 Ik maak gebruik van Sygate om mijn internet te delen. Bij mij doet alles het daarmee. :wink: ([url=http://www.sygate.com]www.sygate.com[/url]) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 heb hetzelfde gehad, sygate liet somminge urls niet meer door. Of je hebt een virus of iets heeft je netwerk instellingen defect gemaakt. Bij mij was de oplossing pc formateren en opnieuw beginnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Dat kan door de beveiliginsinstellingen binnen Internet Explorer komen, of er draait een ICS pakket zoals Sygate die niet goed geconfigureerd is voor de client. Opnieuw Windows installeren kan natuurlijk ook, maar dat is helemaal niet nodig. En vinden waar het probleem zit is een stuk nuttiger lijkt me. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Ik had het zelfde probleem, het ligt aan de MTU waarden op de clients, deze staat standaard op 1500, terwijl dit 1454 (dacht ik) moet zijn. Stephan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 [quote:bb2c3297a0] Op 2002-01-13 01:29, schreef hdelsing: Ik heb een Windows XP pc als host en 2 Windows ME pc's als clients. Ik heb Cable Wanadoo Broadband Premium. Internet delen instellen op zich is een fluitje van een cent. Op beide clients gaat het draaien van Outlook Express en Internet Explorer prima, maar tot mijn grote verbazing kunnen sommige sites niet worden gevonden. (Op de host wel). Bijvoorbeeld: De Startpagina, <A HREF="http://www.ilse.nl," TARGET=_blank>www.ilse.nl,</A> <A HREF="http://www.mcafee.com," TARGET=_blank>www.mcafee.com,</A> <A HREF="http://www.omroep.nl." TARGET=_blank>www.omroep.nl.</A> Heeft iemand hetzelfde probleem? En heeft iemand misschien al een oplossing? [/quote:bb2c3297a0] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Ik heb er ook geen oplossing voor. Maar ik heb precies hetzelfde. Er zijn geen andere programma,s geinstalleerd en internet heeft de standaard-instellingen.Mijn computer is kort geleden opnieuw geinstalleerd. Er zit ook geen virus in. Internet is ook trager dan op de host, maar dit is een 1.8 ghz en de andere 450mhz. Ook ik houd mij aanbevolen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Zoals ik al eerder zei ligt het aan de MTU settings op de clients, zie de onderstaande site voor meer informatie: [url]http://www.annoyances.org/exec/show/article04-107[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 sverp; Bedankt voor de suggestie. Ik heb het nog niet opgelost Maar dit is wel de oorzaak. Het lukte mij niet om via ipconfig het ip adres te vinden. Er schiet razend snel een zwart schermpje door het beeld. Via het programma stepbridge heb ik wel informatie over de ping gekegen. Deze gaf aan 194.134.23366 in 45 ms. Voor de client computer was het herzelfde alleen 41 ms. Nu zegt mij dat niets. Op de client heb ik de ping gewijzigd in 1454 en 1492. Dit gaf nog geen verbetering, misschien omdat ik aan de host nog niets veranderd heb. Dit durf ik nog niet. Ik ga 5 weken op vakantie en ga het dan weer proberen. Ik verneem graag of de host ook in 1454 veranderd moet worden. Met dank, Ben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Je moet de pings echt op de DOS prompt uitvoeren, aangezien de -f optie erg belangrijk is. Deze zorgt er namelijk voor dat de packetjes niet opgesplits worden, als je dit doet zul je merken dat de ping met -l 1500 en -l 1492 niet werken. Je kunt de output van IPConfig wel bekijken als je eerst een dos prompt opent en achter deze prompt ipconfig typed. De MTU settings van de server pc hoeven niet veranderd te worden. Ik weet niet of het MTU settings wijzigen voor 98/ME klopt zoals het op de site staat, op 1 van mijn clients (Win 98SE NL) werkte dit niet, de Windows XP (gebruikt op WinXP Prof UK) versie werkte wel. Als je niet zo goed met het Windows register overweg kunt kun je waarschijnlijk beter een programma downloaden dat de MTU waarde voor je kan veranderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 [quote:5b2f0fc5e9] Op 2002-01-22 09:16, schreef sverp: Zoals ik al eerder zei ligt het aan de MTU settings op de clients, zie de onderstaande site voor meer informatie: [url]http://www.annoyances.org/exec/show/article04-107[/url] [/quote:5b2f0fc5e9] Beste Sverp, Duizendmaal dank voor je antwoord. Je schreef al eerder dat het met de MTU-settings niet goed zat. Maar toen wist ik nog niet wat ik daar mee aan moest. Je verwijzing naar bovengenoemde site gaf de oplossing. Zij het dat er een foutje in de oplossing staat, dat in forum op diezelfde site weer wordt rechtgezet: Geldt spreciaal voor de Windows98/Me-clients: The final registry key listed in the article is "Net", however the correct registry key you should be checking under is "NetTrans". There you will find the TCP/IP values that match the description above. And it is in those keys that you should place the MaxMTU value. Also you will not have to worry about the decimal bit vs binary selection mentioned above. Ik vond bij mij 2 entry's in het register met onder DriverDesc de waarde TCP/IP. In beide gevallen heb ik de MaxMTU met waarde 1454 er in gezet. En nu werkt internet delen via Windows ICS ondanks het door Casema gebruikte PPPoE-protocol als een zonnetje. Harrie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Svrep, Bedankt voor je bericht. Het zal mij wel lukken. Doeg Ben Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen