anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Heb netwerkje met 3 PC's,W98/winroute en Zonealarm, ADSL. Hen onlangs virus gehad (WMtrans) . Heb dit verwijderd met McAfee. Vanaf dit moment krijg ik, als ik me aanmeld op het internet, de boodschap van Zonealarm dat de WINDOWS explorer (EXPLORER.EXE) contact zoekt met het net. Als ik instem dan ga ik keurig het net op en alles werkt. Toch vind ik dit raar. Voorheen kreeg ik de boodschap dat IEXPLORER.exe het net op wilde. Er verscheen dan ook het E teken van microsoft's internetexplorer op het zonealrm venster. Nu krijg ik het incoon van de verkenner te zien. Hoe zit dat nu. Heb ik nu toch een virus die mijn hele directery op het net zet of..... ? (ps outlook werkt wel goed) graag reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Het is inderdaad de verkenner die contact zoekt met het internet. Dit moet je natuurlijk altijd blokkeren, want het is zeker niet hetzelfde als de browser. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 oke, maar hoe kan ik dit probleem nu verhelpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Dubbelklik op het icoontje van Zone Alarm en ga dan naar "programma's". Zoek daar Explorer op en disabel deze door er de rode kruisjes achte aan te vinken. Daarna nog even met virusscanner je hd controleren. Probeer anders eens op internet bij http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp Wel dan de optie "auto herstel" aanvinken. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2002 alles geprobeerd ! niets helpt. Ik heb geen Virus meer aan boord. Toch kan krijg ik van zonealarm (laatste versie) nog steeds het bericht dat WINDOWS VERKENNER (EXPLORER.EXE het net op wil (i.p.v. IEXPLORER.EXE) als ik de explorer (5.5)opstart. Verwijder ik hierna het programma windows explorer van Zonealarm dan verlies ik contact met het net. HELP HELP (of kan dit probleem geen kwaad ?) Ik vertrouw het niet !!) HELP Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2002 Dit is een z.g. known issue bij zonealarm. Kijk eens op: http://www.zonelabs.com/services/support_issues.htm#3issues vraag 3 (met oplossing)Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2002 bedankt !! Het is mij nu duidelijk ! Toch nog 1 vraagje. Ik heb 64 mb als geheugen. Toch is "Internetexplorer apart opstarten" blijkbaar automatisch uitgeschakeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Explorer? Ook last van DLDER? Dan heb je een soort virus. Zoek met Google naardlder en je vindt alles. it virus maakt in je windows directory een directory EXPLORER aan met daarin een bestand explorer.exe ( dit is dus niet de windows explorer, die staat in de directory Windows !!!) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2002 [quote:a27dc98d73] Op 13-01-2002 17:05, schreef mlangenh: bedankt !! Het is mij nu duidelijk ! Toch nog 1 vraagje. Ik heb 64 mb als geheugen. Toch is "Internetexplorer apart opstarten" blijkbaar automatisch uitgeschakeld. [/quote:a27dc98d73] Ik heb hetzelfde probleem. Een PC ondr Windows ME met 128MB heeft dit probleem nog steeds!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen