Ga naar inhoud

Zonealarm, Windows Explorer zoekt steeds contact met interne

anoniem

Aanbevolen berichten

Heb netwerkje met 3 PC's,W98/winroute en Zonealarm, ADSL. Hen onlangs virus gehad (WMtrans) . Heb dit verwijderd met McAfee. Vanaf dit moment krijg ik, als ik me aanmeld op het internet, de boodschap van Zonealarm dat de WINDOWS explorer (EXPLORER.EXE) contact zoekt met het net. Als ik instem dan ga ik keurig het net op en alles werkt. Toch vind ik dit raar. Voorheen kreeg ik de boodschap dat IEXPLORER.exe het net op wilde. Er verscheen dan ook het E teken van microsoft's internetexplorer op het zonealrm venster. Nu krijg ik het incoon van de verkenner te zien. Hoe zit dat nu. Heb ik nu toch een virus die mijn hele directery op het net zet of..... ? (ps outlook werkt wel goed) graag reactie.
Link naar reactie
alles geprobeerd ! niets helpt. Ik heb geen Virus meer aan boord. Toch kan krijg ik van zonealarm (laatste versie) nog steeds het bericht dat WINDOWS VERKENNER (EXPLORER.EXE het net op wil (i.p.v. IEXPLORER.EXE) als ik de explorer (5.5)opstart. Verwijder ik hierna het programma windows explorer van Zonealarm dan verlies ik contact met het net. HELP HELP (of kan dit probleem geen kwaad ?) Ik vertrouw het niet !!) HELP
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:a27dc98d73] Op 13-01-2002 17:05, schreef mlangenh: bedankt !! Het is mij nu duidelijk ! Toch nog 1 vraagje. Ik heb 64 mb als geheugen. Toch is "Internetexplorer apart opstarten" blijkbaar automatisch uitgeschakeld. [/quote:a27dc98d73] Ik heb hetzelfde probleem. Een PC ondr Windows ME met 128MB heeft dit probleem nog steeds!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...