anoniem Geplaatst: 6 januari 2002 Delen Geplaatst: 6 januari 2002 Heb thuis een eenvoudig netwerk met een server met ingebouwde hub en 2 client-pc's. Deze clienten zien de server en de server ziet de clienten maar de clienten zien elkaar niet!!! Hoe los ik dit op?Chip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2002 bestands en printerdeling toegevoegd ??firewall aan ?meer info ajbwat voor protocol UTP TCP/IP instellingen etc[This message has been edited by crazy J (edited 06-01-2002).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2002 Bestandsdeling op alle 3 PC's ingeschakeld. Standaardprotocol TCP/IP. Server: 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 en op PC 2 en 3 192.168.0.2 en 3. Bij PC 2 en 3 gateway 192.168.0.1 en ook bij DNS. Verder draait op PC1 Win98 (binnenkort XP) PC2: Win95 PC3: Win98. Kabels zijn UTP-kabels. Firewall gebruik ik momenteel niet. Lukt het hiermee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 quote:Originally posted by andre@home: Client voor microsoft netwerken en Client voor printer en bestandsdeling moeten ook geinstalleerd zijn. De laatste zeker, Crazy J schrijft er ook al over. En dezelfde werkgroep uiteraaard voor alle PC's. Welke DNS'en ? Als je XP later erop zet moet je de rechten in de gaten houden. Alle gebruikers moeten op de XP-PC bekend zijn (geldt ook voor NT, 2000)[This message has been edited by andre@home (edited 07-01-2002).] Sorry, vergeten te vermelden maar Client voor microsoft netwerken en Client voor printer en bestandsdeling zijn geinstalleerd op alle 3 de PC's. Verder is dezelfde werkgroep ingesteld op alle 3 de PC's. Op de client-PC's is DNS ingeschakeld en staat er bij host de computernaam en bij DNS search order 192.168.0.1. Wat bedoel je met alle gebruikers moeten op de XP-PC bekend zijn? Chip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Client voor microsoft netwerken en Client voor printer en bestandsdeling moeten ook geinstalleerd zijn. De laatste zeker, Crazy J schrijft er ook al over. En dezelfde werkgroep uiteraaard voor alle PC's. Welke DNS'en ? Als je XP later erop zet moet je de rechten in de gaten houden. Alle gebruikers moeten op de XP-PC bekend zijn (geldt ook voor NT, 2000)[This message has been edited by andre@home (edited 07-01-2002).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Probleem is opgelost! Kennelijk verloopt bestandsdeling via het IPX/SPX protocol welke niet op de derde PC geinstalleerd was maar nu dus wel. Toch bedankt voor de moeite!Chip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 quote:Originally posted by Chip: Heb thuis een eenvoudig netwerk met een server met ingebouwde hub en 2 client-pc's. Deze clienten zien de server en de server ziet de clienten maar de clienten zien elkaar niet!!! Hoe los ik dit op?Chip Heb ik ook gehad...Ik heb ook naar alle onderstaande tips gekeken. Mocht het nogsteeds niet werken dan kan je hub kapot zijn. (had ik dus) Je kan dat checken door naar de lampjes te kijken als je de pc's aan hebt staan. Als een lampje dat wel zou moeten branden niet brandt: terug naar de winkel en schelden op die lui... S6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 quote:Originally posted by Hansi: [QUOTE]Originally posted by Chip: Soory toch niet naar alle berichtjes gekeken. Hans.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen