anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Ik ben vrij nieuw in netwerk land vandaar de volgende vraag:Ik heb een systeem met de volgende componenten:systeem 1: Pentium II onboard op Intel gebaseerde netwerkkaart Target PCI netwerkkaart Windows 98 SESysteem 2: Pentium 200 mhz Realtek netwerkkaart Windows 98 SEOp systeem 1 staat de internetverbinding op de onboard netwerkkaart en functioneert goed. Nu heb ik via een crosslinkkabel de targetkaart verbonden met de Realtek in de andere PC.TC/IP protocol geinstalleerd en bestands/printerdeling en client voor netwerken geinstalleerd.Wanneer ik beide systemen opstart blijft steeds systeem 1 hangen wanneer ik systeem 2 opstart.(tijdens het opstarten van systeem 2) Ook wanneer ik de netwerk verbinding los koppel en systeem 2 opstart en daarna de kabel weer inplug loopt systeem 1 vast. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn??? Is het mogelijk een probleem dat de netwerkkaarten een confict hebben?? Graag jullie advies!!!Alvast dank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Hoe heb je de netwerkinstellingen gepleegd? Dus TCP/IP enzo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 quote:Originally posted by Hipapipa: Hoe heb je de netwerkinstellingen gepleegd? Dus TCP/IP enzo... yep :wink: en geef meteen effe de IRQ indelingen/verdelingen erbij :smile: ( start - uitvoeren - msinfo32 - systeeminfo - hardwarebronnen - IRQ's ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 *DHCP of statische IP? *Geen conflicten? (IRQ/DMA) *In de tussentijd nieuwe hard/software geinstalleerd??? *Heb je in de BIOS lopen rommelen???? :smile: :smile: :smile: GreetzZz Quote Link naar reactie