anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Ik ben vrij nieuw in netwerk land vandaar de volgende vraag:Ik heb een systeem met de volgende componenten:systeem 1: Pentium II onboard op Intel gebaseerde netwerkkaart Target PCI netwerkkaart Windows 98 SESysteem 2: Pentium 200 mhz Realtek netwerkkaart Windows 98 SEOp systeem 1 staat de internetverbinding op de onboard netwerkkaart en functioneert goed. Nu heb ik via een crosslinkkabel de targetkaart verbonden met de Realtek in de andere PC.TC/IP protocol geinstalleerd en bestands/printerdeling en client voor netwerken geinstalleerd.Wanneer ik beide systemen opstart blijft steeds systeem 1 hangen wanneer ik systeem 2 opstart.(tijdens het opstarten van systeem 2) Ook wanneer ik de netwerk verbinding los koppel en systeem 2 opstart en daarna de kabel weer inplug loopt systeem 1 vast. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn??? Is het mogelijk een probleem dat de netwerkkaarten een confict hebben?? Graag jullie advies!!!Alvast dank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Hoe heb je de netwerkinstellingen gepleegd? Dus TCP/IP enzo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 quote:Originally posted by Hipapipa: Hoe heb je de netwerkinstellingen gepleegd? Dus TCP/IP enzo... yep :wink: en geef meteen effe de IRQ indelingen/verdelingen erbij :smile: ( start - uitvoeren - msinfo32 - systeeminfo - hardwarebronnen - IRQ's ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 *DHCP of statische IP? *Geen conflicten? (IRQ/DMA) *In de tussentijd nieuwe hard/software geinstalleerd??? *Heb je in de BIOS lopen rommelen???? :smile: :smile: :smile: GreetzZz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 *DHCP of statische IP? *Geen conflicten? (IRQ/DMA) *In de tussentijd nieuwe hard/software geinstalleerd??? *Heb je in de BIOS lopen rommelen???? :smile: :smile: :smile: GreetzZz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Ik zie wel dat de irq's van beide kaarten op 3 staat, maar onder configuratie systeem wordt aangegeven bij beide kaarten dat er geen conflicten zijn. Ik heb geprobeert via deze ingang de irq te veranderen maar dat kan niet. Zou dit mijn probleem verklaren. Zo, ja hoe verander ik het irq.Op de vraag hoe mijn tcp/ip instellingen zijn:Systeem 1: Client netwerken externe toegangsadapter Target kaart Onboard intel kaart tcp/ip externe toegangsadapter tcp/ip target kaart tcp/ip onboard intel kaart bestands-en printerdeling ms-netwerkenSysteem 2: Client netwerken externe toegangsadapter Realtekkaart tcp/ip-> externe toegangsadapter tcp/ip-> realtekkaart bestands-en printerdeling ms-netwerkenPrimaire netwerkaanmelding: Client Bestanden en printers delen beide aangevinkt tcp/ip externe toegangsadapter onder bindingen bestands en printerdeling niet aangevinkt en client wel.Verder: identieficatie bij beide pc's dezelfde werkgroep naam en toegangsbeheer op share nivo. Tenslot ook nog een aantal schijven van beide computers gedeeld.Graag jullie hulp! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Je kunt kaarten op een zogeheten "shared IRQ" zetten maar de kaart moet dat ook ondersteunen!Er zijn twee mogelijkheden: * Je beheert zelf je IRQ's via het BIOS * Je laat Windows automatisch de IRQ's beheren, wat bij jou waarschijnlijk het geval zal zijn.Probeer je netwerkkaart (maakt niet uit welke) in een ander slot van je moederbord te stoppen. Windows herkent hem dan automatisch weer en zet hem als het goed is op een nieuwe IRQ.Wanneer dat niet werkt, moet je via het BIOS de gereserveerde IRQ's zelf gaan toewijzen, dit is BIOS-afhankelijk. Tegen die tijd moet je hier nog maar eens je bevindingen posten :smile:GreetzZzz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Met TCP instellingen doelde ik op de IP adressen, en dus niet op de bindings... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 iddschrijf eens op wat voo IP range je gebruiktbv 192.168.0.1 etcof gebruik je DHCP Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Ik gebruik geen DHCP, ik dacht dat IP adressen niet echt nodig waren bij de netwerk instellingen. Dus heb ik ze ook niet opgenomen, als dat wel zo is dan hoor ik dit graag. (Met het IRQ probleem moet ik nog aan de slag) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 quote:Originally posted by Andre Hijmans: Ik gebruik geen DHCP, ik dacht dat IP adressen niet echt nodig waren bij de netwerk instellingen. Dus heb ik ze ook niet opgenomen, als dat wel zo is dan hoor ik dit graag. (Met het IRQ probleem moet ik nog aan de slag) dan lijkt het me wijs om eerst even door te lezen wat je zoal in moet vullen. In in ander bericht heb ik deze tips gegeven. Succes!knip/plak: op het internet zijn zoveel handleidingen te vinden. Doe eens wat moeite en kijk eens bij de gebruikersgroepen van de HCC. De website is www.hccnet.nl en daar kun je verder zoeken. Of achterin het blad Computertotaal. Een mooi verhaal hoe je een netwerk aan moet leggen staat op: http://www.windos.nl/huisstart.html Windos ofwel DOSgg een van de gebruikersgroepen van de HCC. Een andere link: http://www.computertotaal.nl/internet/net-alg.phtml?INTERNET3 Ook hier veel uitleg. XP zelf: http://www.computertotaal.nl/winxp/artikel3.phtml PS zoeken met www.google.com doet ook vaak wonderen. Kijk maar eens: http://www.google.com/ search?hl=nl&q=handleiding+thuisnetwerk+windows+kabel&btnG=Google+zoeken Andere trefwoorden kunnen ook.[This message has been edited by andre@home (edited 04-01-2002).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2002 Nog dank voor jullie aangedragen oplossingen. Het netwerk loopt, bestanden en internet zijn gedeeld.Kortom, ik ben een gelukkig mens! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen