anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Delen Geplaatst: 1 januari 2002 Beste Forummers,ik heb ADSL met een router, mijn vraag is nu "wat is de maximale kabel-lengte die ik kan gebruiken tussen de ADSL-modem en de router??Vriendelijk groet en een goed 2002, Bassieb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2002 Weet je ut niet meer zeker met UTP, hou het dan onder de 100 M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2002 Dank jullie wel voor de antwoorden die jullie gaven, dus hoef ik me geen zorgen te maken, het zit namelijk zo, de telefoonlijn komt bij de zaak binnen en daar hangt dus ook de adsl-splitter en het huis staat 20 meter verder, dus hoef ik me geen zorgen te maken over het verlies die eventueel zou kunnen optreden.. BTW, wat is een cat 5 kabel, is dit een gangbare kabel voor netwerken ??Vriendelijke groet, Bassieb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2002 quote:Originally posted by Bassieb: BTW, wat is een cat 5 kabel, is dit een gangbare kabel voor netwerken ??Vriendelijke groet, Bassieb yep :grin:gaan we weer :cat 1 = 2 twistedpair (4 wires ) for voice only (phone cable)cat 2 = 4 twisted pair (8wires), 4 Mbpscat 3 = 4 twisted pair, 3 twists per foot, 10Mbpscat 4 = 4 twisted pair, 16 Mbpscat 5 = 4 twisted pair, 100 Mbpscat 6 = 4 twisted pair, 1000Mbps Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2002 Duidelijk, thankzVr. Gr. Bassieb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2002 een cat5 kabel kan tot 200 meter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2002 quote:Originally posted by edjes: een cat5 kabel kan tot 200 meter mmmhhhhh :wink:213 meter (100BaseVG)voor de liefhebberCommon ethernet cable types- 10Base5 – coax – 10Mbps – 500 meters per segment – uses vampire taps to connect to cable- 10Base2 – coax – 10Mbps – 185 meters pers segment – also called thinnet, a very popular implementation of ethernet over coax - 10BaseT – UTP – 10Mbps – 100 meters per segment - 100BaseT – UTP – 100Mbps – 100 meters per segment - 100BaseVG – UTP – 100Mbps – 213 meters cat 5.100 meters cat 3, per segment - 100BaseT4 – UTP – 100Mbps – 100 meters per segment – requires 4 pairs of cat 3,4,5 UTP cable - 100BaseTX – UTP/STP – 100Mbps – 100 meters per segment – 2 pairs of cat 5 UTP or type 1 STP - 10BaseF – Fiber – 10Mbps – varies (ranges from 500 meters to 2000 meters) – ethernet over fiber-optic implementation - 100BaseFX – Fiber – 100Mbps – 2000 meters – 100Mbps ethernet over fiber-optic implementation Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2002 Cat5 is nu de meest gangbare utp-kabel ja.Let wel op als je um via buiten laat lopen; dat ie niet kapot vriest. Doe er dan een pvc-buis omheen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2002 Bassiep vraagt om de maximale lengte van de kabel tussen het MODEM en de ROUTER. De lengte van de UTP-kabel vanaf het modem dus. Nu zijn er problemen bekend met juist die lengte. Op verschillende fora is dat probleem al eens langs gekomen. Die lengte is beperkt, omdat de ethernet uitgang van het Alcatel-modem niet 'krachtig' genoeg is. Het signaal is niet sterk genoeg om grotere afstanden te overbruggen. Er waren mensen die na een meter of 5 al problemen kregen. Er waren ook mensen die met een meter of 10 probleemloos draaiden.Als Bassiep in werkelijkheid de kabellengte vanaf de router naar zijn eigen Pc bedoelt (acht ik het meest waarschijnlijk) dan is er inderdaad geen probleem te verwachten.Overigens zal vorst geen probleem zijn, eerder zonlicht of muizen zijn funest op de duur.Greetz Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Als een utp-kabel ouder wordt en haarscheurtjes in de mantel krijgt, kan ingevroren vocht wel degelijk problemen geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 Het is ook verstandig om er een buisje omheen te doen, maar eerder vanwege UV en andere schadelijke knaagdieren. :smile:Greetz Adriaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2002 Tip van de dag:CAT5-kabel is bij de Primafoon (KPN) ook wel bekend als ISDN-kabel. Oftewel, ISDN-kabel is hetzelfde als CAT5 kabel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2002 Beste Avk,Het is BassieB en geen P, maar dat geef niet hoor :-) Ik bedoel dus waar de telefoonkabel binnen komt en daar komt dus ook de splitter en de ADSLmodem, op die plaats wil ik ook direct een router aan vast knopen, die dan via een PVC pijp van 15 cm op 60 cm onder de grond loopt naar mijn huis die dus een 20 meter verder staat. Klopt, ik had een fout gemaakt en dus verkkerd opgeschreven, ik bedoelde dus vanaf mijn router (die aan de zaak staat) naar mijn netwerkkaartje in mijn PC (die thuis staat) dus nu mijn gecorrigeerde vraag, wat is de maximale lengte tussen ROUTER en mij PC-netwerkkaartje? Alvast sorry voor de overlast die ik bezorg :-)Met vr. gr. BassieB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2002 Beste Forrummers,Heb alweer een voutje gemaakt, heb niet goed op gelet op de antwoord van AvK, daar staat duidelijk in omschreven dat de lengte tussen de router en de pc weinig uitmaakt, dus bij deze mogen jullie mijn vorige Reply als niet verzonden beschouwen.Maar nogmaals bedankt voor de antwoorden waar ik zeker wat aan hebt...Met vr.gr. BassieB Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen