Ga naar inhoud

lengte kabel

anoniem

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel voor de antwoorden die jullie gaven, dus hoef ik me geen zorgen te maken, het zit namelijk zo, de telefoonlijn komt bij de zaak binnen en daar hangt dus ook de adsl-splitter en het huis staat 20 meter verder, dus hoef ik me geen zorgen te maken over het verlies die eventueel zou kunnen optreden.. BTW, wat is een cat 5 kabel, is dit een gangbare kabel voor netwerken ??

Vriendelijke groet, Bassieb

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bassieb: BTW, wat is een cat 5 kabel, is dit een gangbare kabel voor netwerken ??

Vriendelijke groet, Bassieb

yep :grin:

gaan we weer :

cat 1 = 2 twistedpair (4 wires ) for voice only (phone cable)

cat 2 = 4 twisted pair (8wires), 4 Mbps

cat 3 = 4 twisted pair, 3 twists per foot, 10Mbps

cat 4 = 4 twisted pair, 16 Mbps

cat 5 = 4 twisted pair, 100 Mbps

cat 6 = 4 twisted pair, 1000Mbps

Link naar reactie
quote:
Originally posted by edjes: een cat5 kabel kan tot 200 meter
mmmhhhhh :wink:

213 meter (100BaseVG)

voor de liefhebber

Common ethernet cable types

- 10Base5 – coax – 10Mbps – 500 meters per segment – uses vampire taps to connect to cable

- 10Base2 – coax – 10Mbps – 185 meters pers segment – also called thinnet, a very popular implementation of ethernet over coax

- 10BaseT – UTP – 10Mbps – 100 meters per segment

- 100BaseT – UTP – 100Mbps – 100 meters per segment

- 100BaseVG – UTP – 100Mbps – 213 meters cat 5.100 meters cat 3, per segment

- 100BaseT4 – UTP – 100Mbps – 100 meters per segment – requires 4 pairs of cat 3,4,5 UTP cable

- 100BaseTX – UTP/STP – 100Mbps – 100 meters per segment – 2 pairs of cat 5 UTP or type 1 STP

- 10BaseF – Fiber – 10Mbps – varies (ranges from 500 meters to 2000 meters) – ethernet over fiber-optic implementation

- 100BaseFX – Fiber – 100Mbps – 2000 meters – 100Mbps ethernet over fiber-optic implementation

Link naar reactie
Bassiep vraagt om de maximale lengte van de kabel tussen het MODEM en de ROUTER. De lengte van de UTP-kabel vanaf het modem dus. Nu zijn er problemen bekend met juist die lengte. Op verschillende fora is dat probleem al eens langs gekomen. Die lengte is beperkt, omdat de ethernet uitgang van het Alcatel-modem niet 'krachtig' genoeg is. Het signaal is niet sterk genoeg om grotere afstanden te overbruggen. Er waren mensen die na een meter of 5 al problemen kregen. Er waren ook mensen die met een meter of 10 probleemloos draaiden.

Als Bassiep in werkelijkheid de kabellengte vanaf de router naar zijn eigen Pc bedoelt (acht ik het meest waarschijnlijk) dan is er inderdaad geen probleem te verwachten.

Overigens zal vorst geen probleem zijn, eerder zonlicht of muizen zijn funest op de duur.

Greetz Adriaan

Link naar reactie
Beste Avk,

Het is BassieB en geen P, maar dat geef niet hoor :-) Ik bedoel dus waar de telefoonkabel binnen komt en daar komt dus ook de splitter en de ADSLmodem, op die plaats wil ik ook direct een router aan vast knopen, die dan via een PVC pijp van 15 cm op 60 cm onder de grond loopt naar mijn huis die dus een 20 meter verder staat. Klopt, ik had een fout gemaakt en dus verkkerd opgeschreven, ik bedoelde dus vanaf mijn router (die aan de zaak staat) naar mijn netwerkkaartje in mijn PC (die thuis staat) dus nu mijn gecorrigeerde vraag, wat is de maximale lengte tussen ROUTER en mij PC-netwerkkaartje? Alvast sorry voor de overlast die ik bezorg :-)

Met vr. gr. BassieB

Link naar reactie
Beste Forrummers,

Heb alweer een voutje gemaakt, heb niet goed op gelet op de antwoord van AvK, daar staat duidelijk in omschreven dat de lengte tussen de router en de pc weinig uitmaakt, dus bij deze mogen jullie mijn vorige Reply als niet verzonden beschouwen.

Maar nogmaals bedankt voor de antwoorden waar ik zeker wat aan hebt...

Met vr.gr. BassieB

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...