Ga naar inhoud

Netwerkprobleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een TCP/IP-netwerk tussen 2 computers. Op de ene computer draai ik WinME en op de andere WinXP. Nu kan ik vanaf de WinXP-pc wel 'kijken' op de WinME-pc, maar niet andersom. Alles staat precies hetzelfde ingesteld. Pingen naar de WinME-pc lukt natuurlijk wel, maar vanaf de WinME-pc pingen naar de WinXP-pc lukt niet. Ook kan ik op de WinME-pc de pc's in het netwerk niet zien. Dit kan wel bij de pc met WinXP. Weet iemand hier een antwoord op??

Met vriendelijke groet,

Gilbert

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ben het met Wiep of Wieb eens. Zorg dat er files of schijven geshared zijn (welke je wil sharen)

En als dan nog om een username en password gevraagd wordt, klop dan deze gegevens in van de pc waar je "in" wil.

Evt. vooraf met \computernameusername bij username.

Ik heb het ook gehad, maar toen ik in XP de boel heb laten sharen was ik van alles af. En kon overal bij.

Succes ermee! Moet lukken nu hoor!

Gebruik je vast of dynamisch IP adres. Als je vast ip adres hebt moet het nog eens extra goed gaan. Zorg er wel voor dat het subnet mask gelijk is (255.255.255.0)

Nu weet ik het ook niet meer hoor... :-)

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...