anoniem Geplaatst: 17 december 2001 Delen Geplaatst: 17 december 2001 Ik heb een TCP/IP-netwerk tussen 2 computers. Op de ene computer draai ik WinME en op de andere WinXP. Nu kan ik vanaf de WinXP-pc wel 'kijken' op de WinME-pc, maar niet andersom. Alles staat precies hetzelfde ingesteld. Pingen naar de WinME-pc lukt natuurlijk wel, maar vanaf de WinME-pc pingen naar de WinXP-pc lukt niet. Ook kan ik op de WinME-pc de pc's in het netwerk niet zien. Dit kan wel bij de pc met WinXP. Weet iemand hier een antwoord op??Met vriendelijke groet,Gilbert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2001 Je moet in ieder geval met een gelijkluidende 'naam en wachtwoord' ingelogd zijn op beide computers. Of met een naam en wachtwoord die toegang geeft tot de WinXP computer. Dan moet je zorgen dat de schijven op de WinXP computer geshared zijn. Dan kan het haast niet meer mis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2001 He is de Hardeschijf van je xp pc als ntfs geformateerd? ME kan geen ntfs lezen. ------------------ --- VOOR HET GEVAL ALS JE HET NIET MEER WEET!!!!!!! --- Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2001 quote:Originally posted by sbuur: He is de Hardeschijf van je xp pc als ntfs geformateerd? ME kan geen ntfs lezen. Dat maakt over een netwerk helemaal niets uit! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2001 Maakt het nu wel uit of niet, ik zit namelijk met hetzelfde "probleem" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2001 quote:Maakt het nu wel uit of niet, ik zit namelijk met hetzelfde "probleem"Absoluut 100% gegarandeerd van niet!Ik heb Win2000 (ntfs) en Win98(fat32), en ze kunnen beide alles van elke computer lezen, schrijven verwijderen etc.[This message has been edited by Wiep Corbier (edited 24-12-2001).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Ik ben het met Wiep of Wieb eens. Zorg dat er files of schijven geshared zijn (welke je wil sharen)En als dan nog om een username en password gevraagd wordt, klop dan deze gegevens in van de pc waar je "in" wil.Evt. vooraf met \computernameusername bij username.Ik heb het ook gehad, maar toen ik in XP de boel heb laten sharen was ik van alles af. En kon overal bij.Succes ermee! Moet lukken nu hoor!Gebruik je vast of dynamisch IP adres. Als je vast ip adres hebt moet het nog eens extra goed gaan. Zorg er wel voor dat het subnet mask gelijk is (255.255.255.0)Nu weet ik het ook niet meer hoor... :-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2002 Dit zou misschien kunnen helpen.Zet je NIC op een vaste snelheid, dus niet op AUTO. 100Mbit NIC, dan de snelheid op 100 zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen