anoniem Geplaatst: 17 augustus 2000 Delen Geplaatst: 17 augustus 2000 Beste forum-collega's,Mijn schoonvader in IJmuiden heeft sinds kort een webcam en ik heb er een in Amsterdam. Daarbij hebben we nog ieder een mike. We heeb ook op onze pc's Netmeeting installed. Webcams met software etc. doen het lokaal op onze pc's. Vraag:Hoe kunnen mijn schoonvader (evt. schoonmoeder) en ik (evt. vrouw) nu webcammen? Welke settings moet ik nu invullen in Netmeeting? (ip adres, dhcp, gateway etc. etc.)Iemand ervaring hiermee? Loopt het bijvoorbeeld lekker vlot en is er mee te communiceren? Als dit werkt, dan heb ik een goedkope (lokaal tarief!) telefoonverbinding tussen A'dam en IJmuiden. Cool!Bedankt voor de reacties.------------------ Raymond[This message has been edited by Raymond Kloos (edited 18-08-2000).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Belangstelling in het aantwoord. Wil webcam installeren maar ken er NIETS van. Graag het antwoord doormailen als het goed is. Dank. denis.mortier@pandora.be Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Ik heb geen ervaring met netmeeting. Voor mijn website gebruik ik het programma webcamxp. Het is gratis en werkt bijzonder makkelijk en handig. Binnen enkele seconden is de webcam online. Het programma is geheel gratis. Het is te vinden op: http://www.webcamxp.com Het programma werkt (zoals de naam al zegt) ook onder windows XP. _________________ Ik zeg maar zo: zeg maar niets..... [ Dit Bericht is bewerkt door: Bullboom op 2002-01-21 12:19 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Zolang je geen router of iets dergelijks draait, kun je de Netmeeting vrij makkelijk installeren en gebruiken. Via mijn analoge modem kan ik met anderen communiceren. Via ADSL is mij nog niet gelukt omdat Netmeeting het lokale IP adres wil gebruiken, en dat is niet zo praktisch. Omdat ik niet weet welke poorten ik moet forwarden, zal de wens om dit via ADSL te doen nog even een wens blijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 [quote:d3bf73ed2b] Iemand ervaring hiermee? Loopt het bijvoorbeeld lekker vlot en is er mee te communiceren? Als dit werkt, dan heb ik een goedkope (lokaal tarief!) telefoonverbinding tussen A'dam en IJmuiden. Cool! [/quote:d3bf73ed2b] De geluids verbinding zal zo nu en dan onderbroken worden. De video verbinding is zeer traag, goed te zien als een bewegend beeld wordt opgenomen. Duurt toch wel eventjes voor dat het opgenomen beeld is te bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Yahoo Messenger vind ik persoonlijk beter werken qua beeld en geluid dan netmeeting. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2002 Op netmeeting kan ik wel wat zeggen. Ten eerste ga je eerst naar opties en onder in het scherm kan je een provider adres voor netmeeting invullen. De best werkende op dit moment is ils.worldonline.nl. Oook is het handig als je het i.p adres van diegene waar je contact mee wil hebben weet want die tik je boven het venster in en dan druk je op het telefoontje. en je cam onder het venster aanzetten natuurlijk knop links onder het venster zjoop Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen