Ga naar inhoud

Iomega Iconnect verliest telkens verbinding

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Al langere tijd ben ik in het bezit van een Iomega Iconnect, ooit kwam ik hiervan een aanbieding tegen en het leek mij een goedkope manier om een klein servertje thuis op te zetten. Op zich is het principe niet verkeerd en werkt het ook best leuk, als het werkt:-) Het probleem is dat de Iomega Iconnect telkens ze verbinding kwijt raakt en deze dus niet meer te benaderen is, ik moet eerst de stroom er weer van af halen en daarna worden de schijven weer gevonden. Soms duurt het 1 á 2 dagen maar meestal is het binnen een uur al raak. Ik heb de Iomega Iconnect aangesloten op mijn Thomson Gateway TG789vn router, via een cat5e kabel. Tevens heb ik al geprobeerd om een statisch IP te gebruiken voor de Iomega Iconnect maar ook hiermee blijft hij deze problemen vertonen. Is er toevallig iemand die dezelfde problemen heeft of heeft gehad en een oplossing weet? Of gewoon iemand die een goed idee heeft:-) Alvast bedankt. Groeten.
Link naar reactie
De ingebouwde mediaserver schijnt vaak de boosdoener te zijn. Schakel hem uit als je hem niet nodig hebt. Ook de ingebouwde WiFi zou je (volgens een iomega-supportmedewerker) beter uit kunnen schakelen. Verder heb ik het vermoeden dat de voeding van het apparaat nogal mager is. Als je er een harde schijf op aansluit die zijn voeding betrekt van de usb-poort dan kan dat problemen veroorzaken (afhankelijk van de stroombehoefte van het apparaat).
Link naar reactie
Bedankt voor de tips, ondertussen ben ik erachter gekomen wat de werkelijke oorzaak was. Het was één van de externe harde schijven op de Iomega Iconnect die vreemd doet. Nadat ik die heb afgekoppeld gaat alles weer soepel. Maar toch alsnog maar even de mediaserver uitgeschakeld (gebruik deze toch niet) en Wireless stond al uit. Dit topic mag dus dicht
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...