Ga naar inhoud

Synology of Qnap nas als server gebruiken

anoniem

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik een XP Pro computer met het programma XP unlimited draaien als server. Dit is voor max. 5 gebruikers. Op zich werkt dit goed, maar is niet ideaal. Alle gebruikers maken nu met een extern bureaublad verbinding met deze server en kunnen allemaal via hun eigen bureaublad met dezelfde applicatie werken. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe oplossing incl. een backup functie. Ik zat te denken aan een soort oplossing met een NAS tbv backup en bestandsbeheer (centrale opslag). Tevens wil ik de applicatie op deze NAS draaien die nu ook op de huidige server draait. Deze applicatie moet lokaal draaien op de server en wordt nu via extern bureaublad benadert (opstarten via een snelkoppeling met netwerkverwijzing werkt niet met dit programma). De applicatie moet dus via alle 5 clients te draaien zijn door verbinding te maken met de NAS/server. Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan realiseren tegen niet al te veel kosten? Kan ik wat met een NAS of moet ik echt naar een server?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...