anoniem Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Op dit moment heb ik een XP Pro computer met het programma XP unlimited draaien als server. Dit is voor max. 5 gebruikers. Op zich werkt dit goed, maar is niet ideaal. Alle gebruikers maken nu met een extern bureaublad verbinding met deze server en kunnen allemaal via hun eigen bureaublad met dezelfde applicatie werken. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe oplossing incl. een backup functie. Ik zat te denken aan een soort oplossing met een NAS tbv backup en bestandsbeheer (centrale opslag). Tevens wil ik de applicatie op deze NAS draaien die nu ook op de huidige server draait. Deze applicatie moet lokaal draaien op de server en wordt nu via extern bureaublad benadert (opstarten via een snelkoppeling met netwerkverwijzing werkt niet met dit programma). De applicatie moet dus via alle 5 clients te draaien zijn door verbinding te maken met de NAS/server. Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan realiseren tegen niet al te veel kosten? Kan ik wat met een NAS of moet ik echt naar een server? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Op een nas draait geen windows, dus remote desktop is simpelweg onmogelijk. Verder zou een nas veel te licht zijn. Als centrale opslag en backup is ie uiteraard wel heel geschikt. En ook voor lichtere taken als mail- of webserver. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Het zal ook helpen als je vertelt om wat voor applicatie het gaat. Als het een applicatie is die ergens lokaal geinstalleerd moet worden, zal het niet werken. Als het om een executable gaat die je over het netwerk op kan starten, zal het wellicht wel werken, maar zal de performance niet optimaal zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Programma ken je toch niet. Is speciale software voor VVE beheer. Wil niet via het netwerk opstarten. Zal dus moeten zoeken naar een Windows server + evt NAS als backup. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen