anoniem Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 Bonjour, Sinds een tijdje ben ik bezig met het verzorgen van streaming-diensten (audio/video) via het internet i.c.m. een windows server. Om alles er mooi uit te laten zien wil ik binnenkort al mijn verkeer via een domeinnaam laten doorlinken naar mijn server. Volgens mij is dit mogelijk(?), maar moet ik om dit voor elkaar te krijgen alleen maar een domeinnaam aan te schaffen (bijv. bij mijndomein) om dit voor elkaar te krijgen? Bijvoorbeeld: Ik zou bijvoorbeeld audioverkeer willen linken aan www.domein.nl:8000/stream Ben benieuwd :lol: Groet, Dylan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2012 Je dient idd een domein naam aan te vragen. Deze dien je dan te laten door verwijzen naar het IP-adres van je server op internet. Als deze thuis staat dan heb je vaak een dynamisch adres, dus je zult het record regelmatig moeten updaten of regelen dat je een vast IP-adres op internet krijgt. Waarschijnlijk hangt de server achter een router/firewall, hierop dien je dan in te stellen dat het verkeer op je externe ip-adres word doorgestuurd naar je server. Adres van je server op internet kan je achterhalen door op je server (of je pc) te gaan naar het web-adres http://www.whatismyip.com/ Je domainnaam is een record bij de provider waar je het aanvraagt. In het record staat je domain naam (www.domain.nl) met verwijzing naar het IP-adres, zodat computers weten waar ze heen moeten gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2012 Hi, Inmiddels heb ik de instelling gevonden waarmee ik aan de dns instellingen kan prutsen, leuk speelgoed! Ik heb het nu zo gemaakt dat een subdomein (media.mijndomein) wordt doorgestuurd naar een specifiek adres, dus ook de poorten :) :) ben wel bezig geweest met het domeinnaam maar stuitte tegen dingen aan waar ik geen kennis van heb (nameservers, etc), dus dit is een prima oplossing. Dylan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen