Ga naar inhoud

Thuisserver Novell

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik ben bezig met een project om thuis een servertje op te zetten en eens te kijken hoe het nou allemaal precies in elkaar steekt. Ik wil dit gaan doen met Novell server software (Nu heb ik Novell SUSE linux enterprise geïnstalleerd). Maar daar lukt het me nog niet helemaal wil. Wat ik wil: - Een PC met de server software er op die via LAN aan de router/internet hangt - Op de 'server' accounts aanmaken - Via de server kunnen regelen wat bijv. de standaard achtergrond ed. is. - Novell Client op een andere PC/Laptop, zodat ik daar kan inloggen met een van de accounts die ik aangemaakt heb op de server. - Bestanden via iedere computer beschikbaar zijn, na het inloggen. Bijvoorbeeld: Als ik inlog op laptopA en ik sla en het op en log weer uit dat ik het op laptopB weer aan kan. Het hoeft dus niet buiten het netwerk te benaderen te zijn. Hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken? Ik heb genoeg verstand van computers maar het moet een beetje makkelijk zijn al het kan .
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik weet ongeveer wel uit te leggen hoe en wat maar als mischien wel "starter" op dit platform raad ik je toch aan om misschien Ubuntu te gebruiken. als ik dit hier ga uitleggen terwijl er goede tutorial sites zijn wordt het een elle lange reactie.. OpenSUSE geen probleem hoor maar dat is UNIX en om dit soort handelingen in UNIX uit te voeren kan je het beste eerst beter bekend raken met LINUX en het idee achter LINUX en UNIX(dit gaat wss veel comments/discussies opleveren naar mij toe:P) ik weet niet of dat je met deze platformen al bekend ben natuurlijk. anyways....1.er staan altijd handige tutorials op howtoforge.com 2. wil je dit virtueel doen door middel van VMware? of echt fysiek?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...