Ga naar inhoud

Terminal server Users

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een vraag.. Ik heb een machine die draait als Domain controller (2008) Ik heb een machine die draait als Terminal Server (2008) Ze zitten samen in 1 domein. Nu is het de bedoeling dat ik op de DC een user aanmaak.. die vervolgens in kan loggen op de TS. Maar dit wil maar niet lukken... Ik zoek me al de hele dag rot naar best practises en handleidingen, maar iedereen heeft de TS gewoon op de DC geinstalleer... wat ik dus niet wil. En de MS KB artikelen gaan ervanuit dat ik de user op de TS aanmaak.... Ik weet dat het heel simpel is, maar ik kan het me niet meer herinneren. Waar op de DC maak ik de user? Hoe verifieer ik dat de DC en de TS elkaar kunnen vinden?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op je DC draait ook het AD (Active Directory) hier maak jij je users op aan. Je DC en TS draaien in hetzelfde domein, als je een user aanmaakt op de DC, kan je gewoon met deze op de TS inloggen. Op de TS hoef je geen gebruikrs aan te maken tenzij je lokaal wilt inloggen. Wat voor melding krijg je wanener je met een gebruiker inlogt? Heb je wel het domein voor de gebruikersnaam ingegeven: SAMPLE: domein\gebruikersnaam Zijn de gebruikers wel lid van de groep 'domein users'? (Dit gebeurd automatisch) Check ook je DNS instellignen eens op de DC deze kan ook root in het eten goeien.
Link naar reactie
[quote:1d5cf7f249="Tiennes"]Op je DC draait ook het AD (Active Directory) hier maak jij je users op aan. Je DC en TS draaien in hetzelfde domein, als je een user aanmaakt op de DC, kan je gewoon met deze op de TS inloggen. Op de TS hoef je geen gebruikrs aan te maken tenzij je lokaal wilt inloggen. Wat voor melding krijg je wanener je met een gebruiker inlogt? Heb je wel het domein voor de gebruikersnaam ingegeven: SAMPLE: domein\gebruikersnaam Zijn de gebruikers wel lid van de groep 'domein users'? (Dit gebeurd automatisch) Check ook je DNS instellignen eens op de DC deze kan ook root in het eten goeien.[/quote:1d5cf7f249] Het probleem was al opgelost, maar ik reageer toch nog even op bovenstaande post... Op de terminal server is lokaal een groep 'Remote Desktop Users' aanwezig. De mooiste oplossing is, dat je binnen AD een groep 'Terminal Server Users' aanmaakt, waar je de gebruikers in zet, die in moeten loggen op de terminal server. Deze groep maak je dan weer lid van de lokale groep 'Remote Desktop Users' op de terminal server. Als gebruikers geen lid zijn van de groep 'Remote Desktop Users' op de terminal server, kunnen ze daar ook niet op inloggen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...