Ga naar inhoud

stille server voor in kantoor

anoniem

Aanbevolen berichten

Binnenkort gaan we verhuizen naar een nieuw kantoor. In plaats van 3 computers met eigen bestanden willen we een server in het kantoor zetten. Dan hoeven we niet meer naar elkaar te mailen voor de recentste bestanden. We loggen dan in op de server, waar ook de bureabladen worden bewaard. Handig voor de backup. Omdat het in het kantoor komt te staan zoeken we een stille server. Zo kwam ik uit bij deze: [url=http://www.informatique.nl/124615/asus-ts100-e6/pi4.html]Asus TS100-E6/PI4, S1156, i3420, 4xDDR3, 300W[/url] Is deze geschikt voor photoshop en illustrator? Dat zijn het meest intensieve programma's dat we gebruiken. Zijn er nog meer interessante modellen voor ons om naar te kijken?
Link naar reactie
Je logt van afstand toch gewoon in op je eigen PC, of wil je een terminal server neerzetten? Hou er dan rekening mee dat je van je domain controller geen terminal server moet maken en dat je dus een extra Windows server licentie moet hebben, met remote desktop user licenties. Bovendien vraag ik me af of je wel software als Photoshop en Illustrator op een terminal server wil draaien...
Link naar reactie
een terminal server inderdaad. Hoezo een [u:ae91dfc275]extra[/u:ae91dfc275] server licentie? Heeft de normale server licentie geen mogelijk voor remote desktops? Photoshop en Illustrator moeten voor minimaal 1 persoon geinstalleerd worden. Als je het lokaal op bijv. een laptop zou installeren kun je je gemaakte bestanden niet op de server zetten toch?
Link naar reactie
[quote:78495cac8f="yolk2003"]een terminal server inderdaad. Hoezo een [u:78495cac8f]extra[/u:78495cac8f] server licentie? Heeft de normale server licentie geen mogelijk voor remote desktops?[/quote:78495cac8f] Ik zeg niet dat het niet kan, maar wenselijk is anders... Je wil uit oogpunt van security en performance niet dat gebruikers in gaan loggen op een domain controller. Hiervoor is een dedicated terminal server gewenst. Qua licenties moet je rekening houden met het volgende: - Extra Windows server licentie als je een dedicated terminal server gaat gebruiken - Remote Desktop user CAL's - Volumelicenties van Microsoft Office, als je dat gaat gebruiken op de terminal server. - Extra Adobe licenties als je Photoshop en Illustrator op de terminal server gaat gebruiken, naast de PC van de gebruikers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...