Ga naar inhoud

Nas , mediaspeler en back-up


anoniem

Aanbevolen berichten

Al een tijd staar ik mij blind op wat ik moet doen. Dus vraag ik hierbij hulp. Ik weet wel van netwerken maar ben onzeker. Graag wil ik zelf dit klusje klaren. Maar ik heb zoveel gelezen dat ik niks meer weet of snap. Ik heb veel kunnen lezen in het forum en zo maar kom er niet uit hoe ik het hier moet gaan doen ( wil tegen kerst klaar zijn). I k heb nu gewoon wat pc’s en de printer met netwerkaansluiting in een thuisnetwerkje. Mijn internetaansluiting ga ik overzeten naar VDSl (xs4all) en krijg dan de Frits7340. Thuis wil ik enkele pc’s verbinden voor opslag, backup en media. Met printserver. Ook heb ik net een Sony Bravia TVmet dat dnla ( en een Denon AVR 1610 waar ik de muziek op wil afspelen maar dat zie ik al helemaal niet meer zitten). Ook is een zakelijke pc in het spel met een werkplek elders. Die externe werkplek moet een back-up hebben en verbinding met ‘thuis’ . De 2 werk pc’s willen een gelijke desktop. Remotedesktop dan maar kan dat met wake-up?? De externe moet ?? de hoofd pc’s worden volgens mijn partner.( ) Eerst wilde ik de LG N2R1 maar las dat deze als mediaspeler niet goed werkt. Ook dacht ik dat ik de blu ray speler gelijk in huis had maar dat werk blijkbaar niet op mijn tv. De makkelijke interface trok me en het uiterlijk. ( of die mooie Dune met ook nas functie..) Nu denk ik aan de Synology DS207+ voor back-up en mediaspeler. De pc elders ( kantoorpand met meerder bedrijfjes) kan dan toch back-uppen op de nas hier??met bv. bijv synctoy ( kan dat automaties? ) En, als hij daaro remote wil (is dat handig?) en dat moet de ‘hoofd’ pc zijn, dan kan toch remote van elders naar thuis want dat merkt de gebruiker toch niet?? Heb ik dan bv. Teamviewer nodig om niet door firewalls etc. te worden geblokt? Moet er nog een back-up van de Nas naar kpn-backup ofzo?? Of een grotere Synology? UPS? Best veel vragen. Kan dat hier zo??? Alvast bedankt!! Al is het voor het doorlezen :wink:
Link naar reactie
Om eerlijk te zijn snap ik niet veel van je verhaal. Dus zou je je verhaal opnieuw willen structureren? 1. Welke computers zijn er allemaal? Geef per computer aan of deze thuis staat, of bij een externe partij. Geef ook aan welk OS er op draait. 2. Welke andere apparaten zijn er? En wat is de functie er van. 3. Wat wil je allemaal bereiken. Doe dit puntsgewijs. Zodra dat duidelijk is, gaan we stap voor stap de oplossingen voor je problemen bedenken :) p.s.; Met een print server bedoel je daarmee een computer waarop een printer zit aangesloten, of zo'n speciaal kastje?
Link naar reactie
Bedankt!! Ik zal het proberen Thuis situatie; meerder pc’s , verschillende windows OS-en (nu XP thuis en Vista extern). Maar W7 komt erbij en vista wil ik vanaf). Eén pc thuis is een ‘ werk’ pc. Extern: Eén ‘ werk ‘ pc ( ooit misschien 2) welke storage en back-up op de Nas moet hebben. Denk ik. De externe pc’s staan in een kantoorpand waarvan ik nog niet weet hoe het netwerk daar georganiseerd is/gaat worden. De werk pc’s moeten identiek zijn en hierbij /daardoor het idee om dat met remote desktop te doen. Thuis wil ik (denk ik) een Nas. Voor back-up, als mediaspeler en ook dus als back-up en storage voor de werk pc’s. Voor de printer is eigenlijk niks nodig. Hangt nu aan het netwerk ( gewoon IP) dus een printsever????Misschien wel handiger. Via Nas wil ik ( m'n dochter eigenlijk) ook films kunnen kijken op de tv (en t liefst de muziek via mijn Denon afspelen maar dat is dan maar een andere stap) :?
Link naar reactie
Hoi, Laat ik het dan zo vragen, als ik zoals bovenstaand in ga richten, is dat een goede manier?? Vergeet ik iets?? Ik twijfel of dit de goede NAS is ( waarmee ik thuis gelijk eenm een mediaspeler heb) en of er betere manieren zijn voor remote desktop om te komen to 2 identieke pc's op verschillende lokaties (hebahlve dan gewoon het zelfde inrichten). Ik begrijp dat dit eigenlijk niet een goede vraag is....of al 1000 keer beantwoord?? Ik vond het niet...de techniek gaat snel dus ja, van die dingen groet bataaf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...