anoniem Geplaatst: 4 september 2010 Delen Geplaatst: 4 september 2010 Ik heb sinds kort een Synology DS210+. :D Ik gebruik die als dataserver. Nou moet er natuurlijk regelmatig een backup worden gemaakt. Dat zou de eerste keer een volledige backup moeten zijn en daarna dagelijks een incrementele backup. Ik deed dit in het verleden altijd vanaf mijn windows-pc (XP) en dan de backups wegschrijven op een externe schijf. Met True Image werkte dat perfect: ik kan desnoods een jaar terug in de tijd. Dit werkte praktisch en vooral ook erg snel! Nu, met die Syno, lukt dat echter moeizaam: ik schrijf de backup weg op een USB-schijf die aan de Syno hangt. Dat lukt wel, maar het gaat erg traag. :cry: . Incrementele backups wil niet zo lukken: daar gaan uren overheen en het proces lijkt stil te staan. Vervelend, want ik heb die Syno nou juist gekocht om mijn data beter te kunnen beschermen. Op deze manier schiet dat zijn doel voorbij! Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? De standaard backupsoftware die Synology meelevert voldoet niet, omdat ik dan niet ver genoeg terugkan naar het verleden. Alvast bedankt voor de reacties. Sjos Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2010 Hey dat is toevallig! Sinds eergister heb ik ook een DS210+ en heb het zelfde probleem. Ik probeer een Syno naar Syno backup te maken van een DS209 naar de DS210+. Hij heeft vannacht de hele nacht over 54 van de 430GB gedaan. Tergend langzaam dus. Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor. Zit al te denken om over te stappen naar een Qnap nas. Mede omdat ik met geen mogelijkheid een Drupal website kan draaien op de Syno. BTW.: met mijn netwerk is niets mis; gigabit switch en goede bekabeling. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen