anoniem Geplaatst: 2 september 2010 Delen Geplaatst: 2 september 2010 Even een kort introductie verhaaltje: Ik moet voor mij stage bedrijf een wiki opstellen die ze intern willen draaien. nu heb ik al een aantal wiki's geprobeerd, zoals XWiki en confluence. XWiki vond ik zelf te moeilijk(het is voor niet technische mensen), en toen ik uiteindelijk confluence had gevonden, was ik daar mee aan de slag gegaan. Het bleek een heel gebruiks- en administrator vriendelijke wiki te zijn. Nu heb ik een begin gemaakt met wat test gebruikers en test pagina's en spaces. Het grote probleem is dat ik niet weet of je hem op een home server kan draaien of bedrijfsserver. aangezien ik bijna niets van servers afweet, weet ik ook niet hoe je confluence moet draaien op een server zodat hij voor alles en iedereen toegankelijk is. kan iemand mij hier meer informatie over geven of mij een kleine uitleg geven hoe zo'n server in elkaar zit? en als iemand een beter voorstel heeft voor een interne wiki. Ik weet wel redelijk wat over windows systemen en kan ook de beginselen van de programmeer talen; basic, java, c++ en html. extra informatie: Ik had wat over EAR-WAR gelezen maar weet eilk niet wat het inhoudt hier een [url=http://confluence.atlassian.com/display/DOC/Installing+the+Confluence+EAR-WAR+Edition]linkje [/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2010 Het lijkt mij dat je elke willekeurige wiki zomaar op een Windows server kan draaien waar ook IIS in zit. Ik durf zo niet te zeggen of IIS standaard in Windows Home Server aanwezig is, maar ik ga er wel van uit. De meeste wiki's zullen echter ook PHP en MySQL nodig hebben, dus dat moet je ook installeren en aan de praat zien te krijgen. Er is op Internet veel informatie te vinden over hoe een en ander in de lucht te krijgen is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2010 Ik ben er zojuist achter gekomen dat de server die ik ga gebruiken, een esx server is. Daarnaast heb ik een leuke site gevonden: [url=http://www.wikihow.com/Start-a-Wiki]deze[/url] dus ik ben nu bezig met een plan van aanpak en dan ga ik met de ITers praten die hier het netwerk beheren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2010 ESX is een virtualisatie platform van VMware. Het is de bedoeling dat je hier zelf een server virtueel op inricht. Het OS van deze virtuele server kan gewoon Windows, of Linux zijn, dat maakt niet uit... Je moet dus door middel van de vSphere client (te installeren als je met een webbrowser naar de ESX server browst) een virtual machine aanmaken en hier het gewenste OS op installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen