Ga naar inhoud

Informatie server plaatsen datacenter

anoniem

Aanbevolen berichten

Goede avond, Wie kan mij informatie geven over dedicated servers en co located servers? Ik ben van plan om een server te plaatsen in een datacenter en daarop het volgende te doen: Webhosting Gamehosting Shoutcast server hosting Wat is het verschil tussen dedicated servers en co located servers? Want hier kan ik dus geen duidelijke informatie over vinden. En hoe kan ik uitrekenen hoeveel mb alles zo beetje is als ik 1 webhost draait met 1 site, 1 gamehost voor 1 spel (20slot public) en shoutcast server voor 500 luisteraars. Graag een reactie op mijn bericht of een Persoonlijk berichtje in mijn inbox om dit over msn te bespreken. Bedankt voor alle informatie! Met Vriendelijke Groet, Nick
Link naar reactie
Het verschil tussen dedicated en colo is dat een dedicated server gehuurd wordt van de hostingprovider, dit is dus niet je eigen server. Bij colocation huur je kastruimte, waar je je eigen apparatuur in kan plaatsen. Ik kan je helaas niet zo gauw helpen met de bandbreedteberekening, maar als je een hostingprovider uitlegt wat je wil, zouden zij je wel daarmee kunnen helpen.
Link naar reactie
Voor een game server zou ik een dedicated server doen, hier is performance en pure snelheid van belang. Ik huur met de clan voor vergelijkbare dingen een server van 150 euro per maand. Contract is een jaar. We hebben een game ping van 18 op het moment. Als je een eigen 1 unit 19 inch hoge server hebt dan ben je ongeveer 80 euro per maand kwijt. Bedrijven zoals one.com draait 800 websites op 1 server....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...