anoniem Geplaatst: 23 augustus 2010 Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 Beste Ik heb een probleem met mijn DNS-instellingen van mijn Windows 2003 server. Wanneer ik een computer probeer te bereiken via zijn FQDN, dan kom ik op de website van onze websitehostingprovider terecht. Als ik naar de hostname bv. http://computernaam surf, dan is alles OK. Surf ik echter naar http://computernaam.domein.ext dan kom ik dus bij onze websitehostingprovider terecht. Nochtans zouden alleen DNS-aanvragen die niet kunnen vertaald worden, mogen doorgestuurd worden naar een externe DNS-server. Enig idee waar ik moet zoeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 Is de interne Active Directory domeinnaam hetzelfde als de domeinnaam op Internet, of gebruik je een andere domeinnaam binnen AD? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 dag Leo Je hebt het goed geraden interne domeinnaam = externe. Ik weet dat dit niet echt een best-practice is (beter intern .loc) maar het domein was er al voor ik hier werkte. Mvg WatchDog Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 Op zich kan het geen kwaad hoor om je interne domeinnaam hetzelfde te noemen als de domeinnaam die je op Internet gebruikt. Er zijn dan echter wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Worden de DNS namen van de computers in je netwerk wel netjes geupdate in DNS op je server? Gebruik je wel de DNS van de domain controller op de computers in je netwerk (en tevens geen externe DNS server)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 dag Leo De DNS op de Domain Controller is actief en daarin staan de forwarders naar de externe DNS-servers van Belgacom en Skynet ingesteld. Ik veronderstel wel dat de update functioneert, aangezien wij eigenlijk naast dit probleem nog nooit andere DNS-problemen hebben gekend. Hoe check ik dit het best. Gewoon het ip-adres van mijn pc aanpassen en kijken of het zich daar ook wijzigt? Volstaat dat als test? Mvg WD Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2010 Wat gebeurt er als je de forwarders eruit haal? Het IP-adres van je domain controller is ook het enige IP-adres wat je als DNS hebt ingesteld op de computers in je netwerk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2010 Dag Leo Via DHCP worden 2 ip-adressen voor DNS-servers verdeeld: die van de 2 DC's. Als ik de forwards verwijder, krijg ik hetzelfde resultaat. Mvg WD Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen