Ga naar inhoud

Trage edit TOP(200) MS-SQL 2008

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een snelle dedicated server (2008 64bit) met mssql 2008 server gehost bij mijn provider. Hierin heb ik een database aangemaakt met een simpele tabel en daarin enkele records. Wanneer ik op de server zelf met rechtermuisklik kies voor 'Edit Top 200 Rows' dan krijg ik binnen 1 seconde het resultaat te zien. Wanneer ik nu op mijn lokale systeem via de MS-SQL management studio verbinding maak met deze server en ik met rechtermuisklik op de tabel klik en kies voor 'Select Top 1000 Rows' wordt het resultaat binnen 1 seconde weergegeven. Wanneer ik met rechtermuisklik kies voor 'Edit Top 200 Rows' dan wordt er eerst ongeveer 6 seconde gewacht voordat de tabel wordt weergegeven. Op welke manier kan ik de functie 'Edit Top 200 Rows' sneller maken? (Er is al getest met een andere (nieuwe) server en er is reeds een herinstallatie uitgevoerd, tevens getest met connecten vanaf andere systemen en getest met zowel grote als kleine databases)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...