anoniem Geplaatst: 12 juni 2010 Delen Geplaatst: 12 juni 2010 ik heb een computer gekregen die ik 2 jaar geleden heb aangemeld in ons domein. in die 2 jaar is er nogal wat veranderd. via wat omwegen komt het verschil met 2 jaar op het volgende neer: * alle paden naar de profiles zijn veranderd naar een andere server * alle paden naar de documenten/desktop/apps zijn veranderd naar een andere server * exchange draait op een andere server feitelijk is de server waarnaar alles verwijst in het profiel, totaal afgestoten door een crash van 1 jaar geleden. alles moet geen probleem zijn, ware het nie dat de client die ik nu weer aan ons domein hang, niet de nieuwe instellingen overneemt. de client is nooit verwijderd uit de servers/dc's. hij is dus nog steeds bekend in het domein, alleen lijkt de client het een beetje niet meer te snappen. is er een manier om toch deze client met de goede instellingen te updaten. het belangrijkste is wel dat outlook dan eens goed geupdate wordt, daar staan nl alle contactpersonen van de persoon is. in die 2 jaar is er nooit op het domein ingelogd tijdens de afwezigheid van de client. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2010 heb gpupdate /force en nog wat varianten geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2010 exchange server uiteraard wel aan de gang kunnen krijgen via het configuratiescherm -> mail. Maar helaas niet de paden kunnen updaten. Padenstructuur was veranderd van server based naar domain based (namespace) locaties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2010 Wat gebeurt er als je deze computer uit het domein haalt en weer opnieuw aanmeldt? Zorg er wel voor dat het lokaal administrator wachtwoord bekend is, anders kun je niet meer inloggen nadat je de computer uit het domein hebt gehaald... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2010 Ik heb dat eigenlijk niet geprobeerd omdat ik bang was dat de wijzigingen op het profiel verloren gingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2010 Het profiel is gekoppeld aan de SID van een gebruikersaccount. Zo lang je op het domein inlogt met hetzelfde gebruikersaccount blijft het profiel gehandhaafd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen