anoniem Geplaatst: 26 mei 2010 Delen Geplaatst: 26 mei 2010 Hallo allemaal weer even een vraag van mijn kant. Ik heb net een netwerk hardeschijf gekocht met de mogelijkheid tot het maken van een ftp server, nu heb ik hem in het netwerk ingesteld en alles werkt naar behoren ! Alleen nu is mijn enige vraag eigenlijk.. als ik mijn ip adres intype dan kom ik niet bij mijn FTP terecht maar bij mijn router.. PS in de router heb ik de juiste poort open gezet en ook de standaard poort veranderd bij de installatie van de HDD Wie weet wat ik fout zou kunnen doen ? Groetjes Nick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2010 Voor FTP zul je de poorten 21 en 22 moeten forwarden naar je NAS. Je kunt daarna de NAS bereiken via ftp://ip-adres:poortnummer (dit laatste is standaard 21 en hoef je bij ongewijzigde poort niet op te geven). Waarom heb je het poortnummer veranderd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2010 Dankjewel voor je reactie.. Ik dacht ik verander de poort omdat iedereen en dus zo ook de eventuele hackers weten dat hij op 21 draait.. Goed ik heb het terug gezet en nu kan ik hem lokaal dus via 192.168.. wel bereiken alleen niet via mijn IP adres. Weet iemand wat ik nu zou kunnen doen? nog bij firewall miscchien die port openzetten? Groeten ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2010 Vaak kun je vanaf je interne netwerk niet via je extern IP-adres een server benaderen. Gebruik intern dus gewoon het intern IP-adres van de server en probeer het even vanaf een andere lokatie op het extern IP-adres. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen