anoniem Geplaatst: 7 mei 2010 Delen Geplaatst: 7 mei 2010 Hey, Ik ben laatste tijd wat bezig geweest om mijn eigen http-servertje op te zetten. hier wat infrormatie over de pc Systeem: - Microsoft Windows XP (prof) - Service pack 3 - Intel® Pentium 4 CPU 2.40GHz Kloksnelheid: 2.41 GHz, 512MB (Ik weet dat het mager is in vergelijking met wat er tegenwoordig allemaal beschikbaar is, maar het is maar voor een paar websites) Op het systeem heb ik een wamp servertje draaien, die werkt opzich hartstikke goed. PHP 5.3, Apache 2.2.11 en MySQL 5.1 draaien helemaal geweldig. Op het systeem draait zelfs al een CSM systeem. Het enige probleem is dat de server alleen toegankelijk is vanaf de server zelf (http://localhost/), wanneer ik probeer op de server te komen met een andere pc (door uiteraard het IP-adres in te voeren) krijg ik een melding dat de verbinding niet mogelijk is. Ik heb een simpele firewall en werk vanuit een router (<-- is dat misschien het probleem?) ik hoop dat iemand kan helpen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2010 Is die server pc dan wel te pingen vanaf die pc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2010 Poort wel geforward in de router? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2010 Ik heb port 80 als default. "Is die server pc dan wel te pingen vanaf die pc?" Wat bedoel je met te pingen? (ik weet nog relatief weinig over dit gebied) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2010 Sorry jongens, Ik had de forward idd niet goed ingevuld -hij stond nog op disabled- :oops: Erg bedankt mensen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2010 volgende probleem: mijn server kan geen verbinding meer met internet (en andersom) krijgen. Mijn linksys meld: "IP adres ongeldig" weet iemand wat er fout gaat? wanneer ik IPConfig/all invoer bij cmd zie ik mijn ip: allemaal nulletjes en de gateaway is leeg :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2010 * DHCP uitgeschakeld in router... * kabel onbetrouwbaar router - PC * herinstalleer netwerkkaart en check op auto of handmatig ip adres en dan pas... ver weg... * Netwerkkaart stuk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2010 Ok ik heb het probleem opgelost, Gewoon windows herstel gedaan. 8) Misschien een goede tip voor mensen met het zelfde probleem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen