anoniem Geplaatst: 29 april 2010 Delen Geplaatst: 29 april 2010 Hallo, Ik heb op mijn PC thuis (Win XP Pro SP3) IIS volledig geinstalleerd, dit omwille het feit dat ik eigenlijk 3 dingen wil doen 1 FTP servertje draaien (alleen prive-gebruik) 2 waar dan ook ter wereld via browser kunnen inloggen op extern bureaublad 3 waar dan ook ter wereld vanaf m'n eigen laptop kunnen printen op de printer thuis Optie 1 en 2 heb ik helemaal werkend gekregen, eigenlijk ook zonder problemen. Optie 3 is een ander verhaal, bij de volledige installatie van IIS wordt ook virtueel printing geinstalleerd maar naar wat ik heb kunnen vinden met Google moet je die nog wel appart aanzetten. Wanneer ik vanaf de laptop verbinding maak met http://servernaam/printers dan zie ik keurig netjes mijn printer staan, kan er alleen met geen mogelijkheid mee verbinden, ook niet wanneer ik de wizzard printer toevoegen gebruik. Ik vrees dus dat het toch te maken heeft met het eerst nog moeten aanzetten van de virtuele printer. Dit zou moeten kunnen via IIS via de serverextensies maar juist die sleutel onder IIS ontbreekt en ik heb geen idee hoe die daar te krijgen. Hulp is dus welkom en wordt gewaardeerd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen