Ga naar inhoud

Exchange 2010 SMTP certificaat

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het spelen met Exchange 2010 ... Er is echter 1 probleem dat ik maar niet voor elkaar krijg. De server heeft als naam exchange.[domein].nl ... Het externe adres is mail.[domein].nl Nu treed het volgende probleem op. Wanneer ik outlook anywhere gebruik dan geeft deze een waarschuwing omdat het certificaat niet klopt. Het certificaat (mail.[domein].nl) word geweigerd omdat de exchange.[domein].nl als naam word gebruikt. Volgens mij heb ik alle domein namen al veranderd. Blijkbaar is het domeinnaam voor Outlook Anywhere op een andere plek te wijzigen. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan wijzigen?
Link naar reactie
Ik neem aan dat je in de properties van je Outlook profiel als eerste de servernaam opgeeft die de Exchange server intern op het netwerk heeft en bij de proxy gegevens de url waar de RPC proxy op te vinden is? Je kan daar ook aangeven dat Outlook alleen moet verbinden met proxy's met een bepaalde principle name in het certificaat. Deze zet ik zelf ook altijd aan en daaronder vul je dan in: 'msstd:mail.domein.nl' Verder ben ik ook een beetje bang dat dit komt doordat je Active Directory domeinnaam hetzelfde is als op Internet. Hierdoor probeert Outlook extern ook exchange.domein.nl te resolven wat natuurlijk niet lukt.
Link naar reactie
[quote:f8080cb6f2="Leo S"]Ik neem aan dat je in de properties van je Outlook profiel als eerste de servernaam opgeeft die de Exchange server intern op het netwerk heeft en bij de proxy gegevens de url waar de RPC proxy op te vinden is? Je kan daar ook aangeven dat Outlook alleen moet verbinden met proxy's met een bepaalde principle name in het certificaat. Deze zet ik zelf ook altijd aan en daaronder vul je dan in: 'msstd:mail.domein.nl' Verder ben ik ook een beetje bang dat dit komt doordat je Active Directory domeinnaam hetzelfde is als op Internet. Hierdoor probeert Outlook extern ook exchange.domein.nl te resolven wat natuurlijk niet lukt.[/quote:f8080cb6f2] Kijk als ik hier mail.[domein].nl in vul dan wijzigt Outlook 2007 deze automatisch in exchange.[domein].nl [img:f8080cb6f2]http://www.freeimagehosting.net/uploads/6deb2ac1ad.png[/img:f8080cb6f2] Het moet toch mogelijk zijn dat Exchange 2010 netjes mail.[domein].nl gebruikt ?! Alle domein namen onder "Server Configuration" --> "Client Access" zijn al gewijzigd in mail.[domein].nl (ECP, OWA, IMAP4, POP3, Exchange Activisync en OAB) Mijn interne domein naam is inderdaad hetzelfde als extern. Verder heb ik autodiscover domein naam ook aangepast maar wat ik ook probeer hij blijft exchange.[domein].nl gebruiken.
Link naar reactie
Dat de servernaam in je Outlook profiel zich aanpast aan de interne naam van de server is goed, dit is immers ook de echte naam van de server. Je vult echter bij de proxy-instellingen (knopje geavanceerd, tabblad verbinding, knop Exchange proxy instellingen) de URL in waar de server extern op te benaderen is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...