anoniem Geplaatst: 8 januari 2010 Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Goedemorgen, Ik zit met het volgende vraagstuk en vroeg me af of hier een oplossing voor is. In een SBS2008 omgeving draaien nu 5 clients op Exchange. Deze hebben allemaal hun persoonlijke Exchange box onder hun login. Nu willen ze graag dat iedereen de email van de info kan ontvangen, en dat de gebruikers ook van elkaar kunnen zien als iemand anders hierop geantwoord heeft en de email heeft gelezen van de info account. Nu begrijp ik dat ik een exchange box moet gaan aanmaken waar alle info email op uitkomt. Deze kan ik dan bij alle gebruikers instellen als Exchange box in outlook. Dan zouden de gebruikers, die aan deze box gekoppeld zijn, mijn inziens alle info email moeten zien en tevens moeten ze kunnen zien als een bericht gelezen is en/of beantwoord is? Kunnen de gebruikers ook van elkaar zien wat er dan geantwoord is? Bovenstaande is neem ik aan de eerste stap? Nu zit ik met het probleem dat je in outlook maar 1 exchange box mag koppelen, en zit ik dus met de "oude" gebruiker exchange boxen. Deze persoonlijke exhange box moet ook nog steeds, naast de info email, ook bij de desbetreffende gebruiker leesbaar zijn. Deze moet tevens "prive" zijn, dus deze mag niet publiek leesbaar zijn voor de info groep. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de persoonlijke exchange box, naast de exchange info box, ook leesbaar is in Outlook? Het moet ook zo zijn dat wanneer een gebruiker via webmail gaat inloggen hij/zij zowel de info email als de persoonlijk email kan zien. Dus een oplossing van een Exchange info box en daarnaast een lokale pop ophaal procedure in outlook is geen oplossing, aangezien je dan online alleen maar de info email zou kunnen zien. Bovenstaande moet toch mogelijk zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Je moet inderdaad een aparte mailbox aanmaken, daar de betreffende gebruikers rechten op geven en deze mailbox als secundaire mailbox in Outlook toevoegen vanuit de Exchange account properties. Verder kunnen gebruikers in OWA rechtsbovenin een andere mailbox openen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2010 Ik heb de gebruikers gekoppeld aan de hoofdaccount en daarbij hun eigen inbox toegvoegd via de opties in outlook. Ik zie nu ook keurig de info en prive box staan in outlook. Dit werkt op zich allemaal goed, ik heb alleen nog 2 vragen mbt verzending: 1) bij het beantwoorden van een email kiest outlook automatisch als VAN adres de info of prive. Dit is goed, echter het verzonden emailtje komt toch bij de verzonden email te staan van de hoofdaccount (info adres) terwijl het VAN adres de prive account was? Is dit in te stellen? 2) is het mogelijk om bij het VAN adres gewoon een klein dropdown lijstje te krijgen met de afzenders welke alleen voor deze gebruiker geldig zijn, dus info@abc.nl of prive@abc.nl? Nu kom je in de "grote" zoeklijst als je op VAN klikt en hier staan dus alle gebruikers en contactpersonen e.d.. Ik kan me herrineren dat je vroeger in Outlook gewoon een dropdown list keuze had van afzenders welke gedefineerd waren in Outlook? BedankT! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2010 Op jouw vragen is heel kort antwoord te geven: 1) Nee. E-mails die je verstuurt komen in de map 'verzonden items' van de primaire mailbox, ook al beantwoord je een mail vanuit een secundaire mailbox. 2) Nee. Die dropdown list kun je nog steeds krijgen, maar daarmee selecteer je niet de afzender van de mail, maar het account waarmee mail verzonden wordt. Als je dus meerdere accounts instelt krijg je je dropdown list weer terug. Je kan echter maar één Exchange account instellen. Je bent dus genoodzaakt om het veld 'Van' in te vullen. Je hoeft echter niet te selecteren in de lijst, je kan ook de eerste paar letters invullen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2010 Bedankt! Maar dit betekend dus dat een bericht gestuurd vanuit de "prive" account, dus leesbaar is voor iedereen die aangemeld staat op de "info" account en dus toegang heeft tot de verzonden email map? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2010 Precies, maar je spreekt hier niet over accounts, maar over mailboxes. Zoals ik in mijn vorige post al schreef heb je maar 1 account en dat is je Exchange account. Hierbinnen kun je meerdere mailboxes openen, waarvan 1 primair en meerdere secundair. Verzonden mail komt altijd in de primaire mailbox terecht... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen