anoniem Geplaatst: 20 december 2009 Delen Geplaatst: 20 december 2009 Ik heb een nogal irritant probleem. Ik kan normaal een VPN verbinding maken vanaf een Windows 2008 of Windows 2008 R2 server. Maar via "Router and Remote Access" werkt het niet. Ik krijg dan de error 720 (Event 20227). IPv6 heb ik uitgevinkt dus daar kan het niet aanliggen. Ik heb een thuisservertje waarmee ik nieuwe software van MS (middels Technet) uitprobeer. Mijn servertje is vaak opnieuw geinstalleerd en iedere keer ben ik weer opnieuw aan het klooien met de VPN verbinding naar mijn werk. In Windows 2003 was dit nooit een probleem. RRAS gebruik ik om het internet te delen via mijn server. Ik zou graag ook de VPN verbinding willen delen. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe !? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2009 Laat maar, ik weet het inmiddels al. In Windows 2008 en hoger dien je voor "Custom" configuration te kiezen. Simpel kiezen voor "Lan and Demand-dial routing" is niet genoeg. EDIT: Het probleem is verre van opgelost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2009 Windows 2008 en Windows 2008 R2 zijn dus ERG buggy wat betreft Routing and Remote Access. In Windows 2000, 2003, en 2003 R2 heb ik altijd RRAS betrouwbaar op kunnen zetten. In Windows 2008 en 2008 R2 lukt het gewoon niet. Had ik gisteren eindelijk het zover dat mijn VPN verbinding lukte, krijg ik hem vandaag weer om precies dezelfde reden niet gestart. Ook het routen lukt niet. :evil: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen