anoniem Geplaatst: 15 december 2009 Delen Geplaatst: 15 december 2009 Even een gekke vraag. Vanmiddag wist iemad mij te vertellen dat hij had gehoord (ja, ja, uit derde hand dus...) dat je het volgende met een policy zou kunnen uitvoeren. Stel, ik heb een user met een roaming profile. In dit roaming profile staan uiteraard verschillende mappen, waaronder Menu Start, beureaublad enzovoorts. Nu kan ik (zo gaat het verhaal) in een beleid (policy) instellen dat een map (bijvoorbeeld Menu Start) omgeleid wordt naar een andere map, bijvoorbeeld 'Standaardmenu Start', welke desnoods op een andere partitie staat. De originele map Menu Start voor deze user is dus voor wat Windows betreft ongewijzigd.. Klopt dit een beetje? Kan dat, en zo ja, weet iemand waar ik dit ongeveer instel? Het wordt nog gekker... Stel dat ik de eigenschappen van de map 'Standaardmenu Start' bekijk, en daar instel dat deze map enkel gelezen mag worden (ik wijzig de attributen) door een normale gebruiker... IN dit scenario zou de user tijdens het aanmelden het menu start moeten ontvangen die in feite door de redirect uit 'Standaardmenu Start' wordt gedefinieerd. Eventuele wijzigingen worden netjes naar Menu start teruggeschreven, maar dat loopt vast in de redirect. Doel hiervan is het opheffen van de foutmelding dat de user onvoldoende rechten heeft. Zoals geschreven, ik heb het uit derde hand...En om nu op basis daarvan een paar dagen te gaan zoeken of het werkt...Misschien dat jullie hier ervaringen mee hebben? T. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Dit kan allemaal en je moet het zoeken onder het kopje 'folder redirection' in de user configuration van een GPO die voor je users actief is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen