anoniem Geplaatst: 7 december 2009 Delen Geplaatst: 7 december 2009 Ik heb een vraagje mbt de backup van Exchange Server 2007. Is het voldoende om de EDB te backuppen elke nacht. Wat ik nu zie is dat het online programma alleen een incremental backup maakt van de Mailbox database (128 mb) en public database (45 mb). Terwijl de EDB file 3,6 gb is? Zouden het incrementals kunnen zijn, want ik zie wel een EDB file (die ik zou kunnen restoren) van 3,5 gb? Wat is beter, elke nacht gewoon de hele EDB file backuppen? Tot 2 weken geleden gebeurde dit volgens mij ook, maar toen zag ik meldingen voorbij komen dat ik Circular logging moest uitzetten ivm backup. Sindsdien maakt hij kleinere/sneller backups? Wat is de beste oplossing om een volledige backup te maken elke nacht? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2009 De beste oplossing om een backup van Exchange te maken is door middel van software die online een backup kan maken van alle items in de database (bijvoorbeeld Symantec Backupexec met een Exchange agent). Hiermee wordt namelijk een volledige backup gemaakt van je database, terwijl je wel gewoon een enkel mailtje in een mailbox zou kunnen restoren. Simpelweg het backuppen van een EDB is niet voldoende, omdat een Exchange database altijd een logfile nodig heeft, zonder de logfile is je database inconsistent. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen