Ga naar inhoud

Mailserver vragen

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zeker of ik hier juist zit maar dat hoor ik wel. Het doel is: Al mijn mail beschikbaar hebben op mijn GSM's (N96, N73, 6630 en nog een paar). :oops: Ik heb 2 hotmail-accounts en meerdere POP mailadressen (van eigen provider en eigen sites). Ik kan vanuit de GSM al deze mailboxen benaderen, dat werkt prima. Tot op zekere hoogte: Hotmail werkt altijd wel omdat mijn mails daar ook opgeslagen staan. De andere accounts zijn een ander verhaal. Zodra mijn PC thuis deze mail gedownload heeft, zijn ze niet meer beschikbaar voor de GSM via het internet. Logisch want ze zijn door mijn pc er af geplukt. Ik ken de optie om een kopie op de server achter te laten. Dat wordt alleen een rotzooitje naar verloop van tijd omdat sommige heb ik offline verwijdert maar blijven op de server.. Wat ik wil is het volgende (lijkt simpeler dan nu blijkt): Mijn pc (server) trekt alle mail binnen, hotmail kan tegenwoordig ook met POP maar hoeft niet. Voor elk mailadres een aparte box op de server en vervolgens laat ik mijn GSM dus verbinding maken met die aparte boxen om de mail te bekijken. Hoe ga ik dit aanpakken? Het liefst op basis van POP3 en geen mapi omdat outlook slecht met mapi omgaat en op alle pc's in mijn netwerk gewerkt wordt met outlook. Ook zou ik de server het liefst draaien met linux vanwege kosten...
Link naar reactie
[quote:72fbfb2006="Lord Wodan"]Ik ken de optie om een kopie op de server achter te laten. Dat wordt alleen een rotzooitje naar verloop van tijd omdat sommige heb ik offline verwijdert maar blijven op de server.. [/quote:72fbfb2006]Dat wat jij wilt is en hier dus niet lukt is typisch mapi... of exchange server.... met ost bestand (ost is de offline mail map van outlook)..... als je dus een pst lokaal hebt dan gaat off-line verwijderen er niet voor zorgen dat on-line de mail ook gedelete wordt. Ik vrees dat je toch 2 soorten begrippen en dus hun functies door elkaar haalt.... k werk zelf met kopie-op-de-server-laten-staan....... wordt helemaal geen zootje.... Ik gebruik the Bat! en die herkent op mijn laptop en op mijn pc precies wat hij nog wel en niet heeft... Dus als ik na mijn desktop mijn laptop synchroniseer dan delete ik daar dus pas mijn "kopie-op-de-server"... werkt al jaren goed, vergis me bijna nooit. En erg handig bij dit programma is de berichtenverdeler... je kunt dus vooraf zien wat er op de server staat, nieuwe berichten staat al een kruisje bij dat je ze nog op moet halen, bij oude niet meer,.... en je kunt in de derde rij deleten wat je nog wilt... Je ziet i gebruik mijn mail deels als archief voor onderweg.... Vanavond ga ik juist mijn laptop weer eens bijwerken wbt de mail. Groot voordeel: je hebt meteen een soort bakcup (ik maak ook nog een backup van mijn post op de externe schijf...) [img:72fbfb2006]http://img193.imageshack.us/img193/7616/mailxn.jpg[/img:72fbfb2006]
Link naar reactie
[quote:0a08cedce9="andre@home"]als je dus een pst lokaal hebt dan gaat off-line verwijderen er niet voor zorgen dat on-line de mail ook gedelete wordt. Ik vrees dat je toch 2 soorten begrippen en dus hun functies door elkaar haalt.... [/quote:0a08cedce9] Hier zat ik dus ook over te denken.. Het doel is dat er niets meer online is. Alles moet dus in die server komen. Pas als ik een mail opzettelijk verwijder, moet hij ook weg zijn. Niet omdat een client hem gedownload heeft. In de praktijk is het inderdaad zo dat als ik hem offline verwijder, online de mail nog bestaat, gemarkeerd of niet. Als al mijn clients (pc's of gsm's) hem offline verwijdert hebben, bestaat de online versie nog steeds. Dat wil ik dus net niet. Zodra ik een mail via mijn gsm verwijder, mag hij ook niet meer zichtbaar zijn op de andere gsm's of pc's.
Link naar reactie
[quote:2b1914de16="Lord Wodan"]Hier zat ik dus ook over te denken.. Het doel is dat er niets meer online is. Alles moet dus in die server komen. Pas als ik een mail opzettelijk verwijder, moet hij ook weg zijn. Niet omdat een client hem gedownload heeft. [/quote:2b1914de16]Dit doe ik dus met een client... je moet dus gewoon een client hebben met zo'n optie... The Bat is er zo een.... Daar heb je dus geen server voor nodig... dat voegt zo weinig extra toe als dit het enige probleem is....
Link naar reactie
@Andre, Ik snap wat je bedoelt maar ik ga niet iedereen hier vertellen hoe ze daar mee moeten omgaan. Ook wordt het lastig via een GSM oid. @Leo, Exchange is inderdaad wat ik zou willen hebben maar ik heb geen idee hoe ik dit moet opzetten. Daarbij, weet je hoe ik dat onder linux ook voor elkaar kan krijgen? Dovecote of zo?
Link naar reactie
Exchange zal nooit op een ander OS dan Windows draaien, het is en blijft immers van Microsoft... Er zijn wellicht wel alternatieven voor Linux, maar daarvoor ben je bij mij aan het verkeerde adres. Voor het opzetten van een Windows server met Active Directory en Exchange is kennis van zaken nodig, maar er zijn vast ook wel wat tutorials te vinden.
Link naar reactie
Ik heb een debian server draaien, althans, met VMWare onder windowsXP.. Echter ik heb nog geen goede manier gevonden met Linux. Leo, moet ik dan inderdaad active directory hebben? Ik kan wel wat tuto's opzoeken en wellicht kunnen collega's op de zaak mij wel helpen (hoop ik). Ik mag dan commercieel werk verrichten, het is wel midden in de ICT...
Link naar reactie
Kjijk toch nog een naar Zafara (ook voor linux) http://blog.campai.nl/2007/11/26/zarafa-6-offline-werken-met-outlook/ en met Iphone.... http://www.itafhosting.eu/images/ITAF_ZarafaExchange.pdf [quote:ee3fd20352]Zarafa Exchange is een product waarbij u uw berichten, agenda, taken en contacten altijd ter beschikking stelt. Deel uw agenda met collega’s, synchroniseer uw adresboek met uw smartphone of PDA en raadpleeg uw mail overal ter wereld.[/quote:ee3fd20352] http://www.msb.co.at/software/zarafa/zarafa.htm
Link naar reactie
Voor een Exchange omgeving heb je Active Directory nodig. Als je van plan bent om Exchange 2007, of Exchange 2010 (nu nog RC, over een week of twee RTM) te draaien, moet je er rekening mee houden dat je onderliggend OS de 64 bits versie van Windows Server 2008 (R2) moet hebben. Exchange 2007 draait ook op Windows Server 2003 en hier is ook een 32 bits versie van, maar deze is maar 120 dagen te gebruiken.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...