Ga naar inhoud

oude pc omzetten naar Multifunctional Server

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik wil een oude pc omzetten naar een Server met deze opties erin: [list:6775fcd7a3] NAS Webserver* FTP Server* MySQL Server* Print Server IRC Server (IRCd) [/list:u:6775fcd7a3] ik heb een externe harde schijf voor de opslag voor data en webserver, alleen die wil ik via een account afgeschermd hebben voor het lokale netwerk (net zoals de situatie nu, ik draai mijn webserver dmv XAMPP met de opslagmap op de externe HDD, via FTP kan ik de volledige schijf bereiken) eigenlijk dat ik als enige de externe HDD kan gebruiken somehow via een netwerk-share. wat is het beste OS om te draaien? Linux? ik heb Ubuntu hier... en hoe doe ik dit? * Kan dit via XAMPP?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Waarom zo moeilijk doen over de antwoorden? Gerben, ik ken clarkconnect niet dus misschien kruist mijn antwoord de jouwe. Wat wil/bedoel je met NAS? Dit is in principe niet veel meer dan een opslagplek in je netwerk. In jouw geval bedoel je misschien een fileserver? Op basis van linux kan je alle kanten op. Samba voor filesharing, cups voor de printers en er zijn meerdere kant en klare pakketten voor de webserver. LAMPP, maar ook los installeren van Apache, php etc. Google eens op webserver linux Debian is mss ook wel een goede basis.
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...