anoniem Geplaatst: 9 juli 2009 Delen Geplaatst: 9 juli 2009 Beste mensen, Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Zal eerst de situatie beschrijven, [u:5cf5a893af]Situatie[/u:5cf5a893af] Server: - Windows Server 2003 - Cobain backup - Fillezilla (dataserver) - Mercury/32 (mail server) Administrator PC: - Windows XP - Backup schijf Overige PC's: - Windows XP Wanneer de pc opgestart wordt en hij is niet verbonden met de server houdt hij de wijzigen bij om deze later te kunnen synchroniseren met de server. Dus hij kan wel offline inloggen. De mail server is zo dat je op afstand thuis je mail ook zou moeten kunnen lezen. [u:5cf5a893af]Probleem[/u:5cf5a893af] Er zijn 2 problemen namelijk: - Mail server ligt eruit, mercury/32 wil niet opstarten. reden onbekent je ziet dat hij wil opstarten en hij probeert dit ook meerdere keren, maar tevergeefs. Kunnen jullie mij helpen. - Sommige computer/gebruikers willen/kunnen niet inloggen (ip kiezen is automatisch). Hopelijk kunnen jullie mij helpen, (deze configuratie is niet door mij opgezet, en ik moet het proberen te repareren, terwijl mijn kennis over dit soort zaken niet zo heel groot is) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2009 1) Staat er iets in de eventlogs over het opstarten van Mercury? 2) Hoe is de IP-cconfiguratie op de PC's? Met name DNS is belangrijk. In een Active Directory domein moet de DNS op de werkstations naar de domain controller(s) wijzen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2009 Mercury geeft (staat in loader.log) aan: "abnormal termination continued after attempting recovery, exiting. mercury/32 loader shutting down" Dus de mailserver probeert meerdere keren op te starten maar op een of andere manier lukt dat niet. Geen idee wat de oorzaak kan zijn, heb alle schijven opgeruimd dus een ruimte is er (niet meer) gebrek.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen