Ga naar inhoud

sync contact pictures WM6.1 met exchange

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik probeer de contact pictures die in de outlook profielen staan te syncen met de WM6.1 devices (het gaat hier om de HTC touch pro2), via exchange. er draait een exchange Version: 6.5.6944.0 server op een win3k enterprise SP2. de mobiele toestellen zijn zoals gezegd HTCTP2 draaiende op WM6.1. Contacts worden nu netjes gesynct, evenzo als de agenda en email. alleen die verdraaide logo's die vaak op de business cards view zitten in de contacts worden niet mee gesynct :(. iemand?
Link naar reactie
nee, het werkte ook niet op de vorige serie telefoons. in feite werkt het syncen van contacts pictures alleen als de telefoons rechtstreeks op de laptops/pc's worden aangesloten via de client activesync. ik las alleen iets op internet over dat je exchange SP2 moest hebben en dat ie het wel deed, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo werkt. bovendien kan ik nergens vinden of de server sp2 draait :s ik dahct, misschien is er een work around, of tegenwoordig iets beschikbaar. bandbreedte is een goed excuus, maar tegenwoordig met het snele internet op de telefoons vind ik dat ook een beetje achterhaald.
Link naar reactie
Je kan de versie van Exchange controleren vanuit het Exchange management console met een rechter muislik op je server --> properties. De snelheid van het Internet maakt niet zo heel veel uit, maar wel de hoeveelheid data die verstuurd wordt. Tenzij je je verbruik afgekocht hebt, is zo'n plaatje wel vaak overbodig dataverkeer.
Link naar reactie
version 6.5 (build 6944.4) maar is dit ook al sp2? daar kom ik maar niet achter. het verbruik is bij de telefoons afgekocht. in de webmail is echter te zien hoeveel kb zo een plaatje bij een contact nuo eigenlijk inneemt. dit is meestal niet meer als 3kb. gemiddeld aantal businessrelations in contactpersonen is 400. 400x3kb = 1200kb = 1mb :) valt mee toch!?
Link naar reactie
[quote:2602297869="fabstar81"]version 6.5 (build 6944.4) maar is dit ook al sp2? daar kom ik maar niet achter.[/quote:2602297869] Dan heb je nog geen service pack... Als je SP2 had gehad, stond er: Version 6.5 (Build 7638.2: Service Pack 2). En dat terwijl SP2 al zeker 3 jaar uit is... Zeker een mailserver moet je goed up to date houden...
Link naar reactie
het heeft wel met exchange te maken denk ik. het is gewoon een functie die blijkbaar niet aangeboden wordt. het syncen van de contacts gaat wel, alleen zonder picture. ik heb geen last dat ik gaten heb in de contacts list. toch typisch...je zou denken dat het allemaal zou moeten werken. tis tenslotte allemaal van MS.
Link naar reactie
[quote:b437284898="Leo S"]Je kan een service pack voor Exchange zo installeren. De information store en andere services worden wel gestopt, dus je gebruikers moeten Outlook even afsluiten...[/quote:b437284898] ik heb SP2 geinstalleerd. nu even kijken naar de eventuele extra opties die hiermee verband zouden houden. alhoewel ik het ergens op internet gelezen heb, heb ik er een hard hoofd in dat het nu ineens wel mogelijk is met SP2. ik heb het nl maar op 1 plek gelezen. grote kans dus dat het BS is...
Link naar reactie
ja, er zijn inderdaad wat meer config mogelijkheden mbt mobile devices. maar ik kan helaas niets vinden over het wel of niet mee laten syncen van contact pics. dan zou het nog kunnen zijn dat het standaard wel gedaan wordt, maar dat kan ik helaas nog niet testen door dit fenomeen: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=201256&highlight= voor de rest gaat alles goed hoor... :(
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...