Ga naar inhoud

Outlook Anywhere

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Ik wil graag gebruik maken van Outlook Anywhere, zodat gebruikers ook thuis met Outlook verbinding kunnen maken met Exchange. Op de server heb ik Outlook Anywhere ingeschakeld en op de cliënt alles ingesteld, maar toch geeft Outlook de foutmelding dat de Exchange server niet kan worden gevonden. Heeft iemand ervaring met de configuratie van Outlook Anywhere? Op internet was vrij weinig te vinden over fouten. Er stonden vooral succesverhalen. :wink: Alvast bedankt! Grt,
Link naar reactie
Ik neem aan dat je Exchange 2007 hebt draaien? Met Exchange 2003 kan het ook, maar dan moet je apart RPC over HTTP installeren in de Windows onderdelen. Verder heb je een SSL certificaat nodig, het liefst eentje die door een instantie als comodo of verisign wordt uitgegeven. Deze worden namelijk standaard door Windows vertrouwd. Op je firewall moet poort 443 open staan naar je Exchange server.
Link naar reactie
Hoi Leo, Jup, Exchange 2007 op Windows Server 2008. Poort 443 staat open, want de OWA is ook te benaderen via een beveiligde verbinding. Het certificaat is ook op orde, maar toch krijg ik geen verbinding. Voor de zekerheid heb ik nogmaals RPC over HTTP geïnstalleerd, maar ik krijg het nog steeds niet draaiend. Ik doe het toch goed als ik bij de Exchange-instellingen het webadres van de webmail invoer (zonder OWA) er achter en dan aanvink dat er verbinding moet worden gemaakt over HTTP? Grt, Joost.
Link naar reactie
Als Exchange servernaam vul je gewoon de hostnaam van de Exchange server in. Verder geef je aan dat je via HTTP een verbinding wil maken en vul je onder de knop "Proxy-instellingen van Exchange" de juiste URL in. Verder zet je de vinkjes "Alleen verbinden via SSL" en het vinkje eronder aan. In het vakje eronder vul je het volgende in: "msstd:<url>" (bijvoorbeeld: msstd:owa.domein.nl). Bij verificatie-instellingen kies je voor basisverificatie.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Misschien wat laat, maar ik heb de oplossing! Altijd handig, kan het toppic daarna gesloten worden. :) Het probleem zat hem er in dat er voor het gebruik van Outlook Anywhere (en dus bij de installatie van RPC over HTTP) er extra subonderdelen van IIS moeten worden geïnstalleerd. Bij een installatie via de cmd wordt dit niet voorgesteld en moet je dat in feite zelf 'uitvinden'. Daarom raad ik aan om via [b:2e745b4b55]Serverbeheer[/b:2e745b4b55] en dan bij [b:2e745b4b55]Functies toevoegen[/b:2e745b4b55] de [b:2e745b4b55]RPC via HTTP Proxy[/b:2e745b4b55] aan te vinken en zo te installeren. Windows Server geeft dan een melding dat er nog extra andere componenten vereist zijn en installeert deze dan gelijk mij. Weer een probleem minder! Grt,
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...