Ga naar inhoud

FileZilla-server toegangs probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier thuis een FTP server staan van FileZilla, laatste versie. Bij de configuratie heb ik gebruikersgroepen aangemaakt en gebruikers, waarbij iedere gebruiker een paswoord toegekend heeft gekregen. Wanneer ik vervolgens deze FTP server opvraag via explorer dan krijg ik meteen alle mappen en bestanden te zien, zonder dat er om een wachtwoord gevraagd wordt. Dit is uiteraard niet wat ik wil. Ik neem aan dat het ergens een configuratie foutje is maar na een keer of 5 alle opties doorgelopen te hebben zie ik het nog steeds niet. Hoe stel ik deze server zodanig in dat er ten alle tijde om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt ? Alvast bedankt voor jullie reacties, John
Link naar reactie
Aangezien er, zo ver ik weet, geen account was met de naam anonymous besloot ik de rollen om te draaien. Ik heb nu een account anonymous aangemaakt en daar een paswoord op gezet. Helaas nog steeds zonder resultaat, ik wandel nog steeds zo naar binnen op de FTP-server. Iemand gaf de reactie: "Er zal vast wel ergens een instelling zijn om anonieme toegang uit te schakelen." Eigenlijk ben ik daar zelf ook van overtuig maar IK kan hem niet vinden. Ik ben vast niet de enige hier die gebruik maakt van FileZilla dus wanneer er iemand is die mij kan vertellen waar ik deze instelling vind dan hoor ik dat graag. John
Link naar reactie
Heb ook maar even filezilla geinstalleerd en gekeken hoe het er uit ziet, maar standaard heb ik geen account 'anonymous' en kan ik ook niet anoniem inloggen... Je zal inderdaad wel iets van een wachtwoord onthouden of zo. Je kan in filezilla zien welke gebruiker er inlogt, staat daar dan ook 'anonymous'?
Link naar reactie
De PC waarop ik de toegang tot de FTP-server test is niet van mezelf en gebruik ik normaliter niet. Ik heb hem nodig omdat deze op een ander netwerk zit maar meer ook niet. Op deze PC heb ik dan ook zeker geen wachtwoord opgeslagen. Ik heb zojuist het loggen zodanig ingesteld dat er dagelijks een nieuw logbestand aangemaakt wordt maar hier wordt niets in geschreven wanneer ik een FTP-verbinding gemaakt en verbroken heb :( Het is dus ook niet na te gaan of dit anoniem gebeurd.
Link naar reactie
Uiteraard ben ook ik even verder gaan spelen :) Wanneer ik met een FTP-client verbinding maak met de FTP-server heb ik wel degelijk een gebruikersnaam en paswoord nodig en worden de verbindingen ook genoteerd in het logboek. Wanneer ik echter via een webbrowser verbinding maak met de FTP-server staat gewoon alles open, is alles bereikbaar en hoeft er niet ingelogd te worden. Ik heb dus het idee dat het probleem zit i9n de manier van benaderen. Hoe voorkom ik dat alles open staat wanneer er via de webbrowser contact gezocht wordt i.p.v. via een FTP-client ? Alvast weer bedankt voor de reacties, John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...