Ga naar inhoud

domain user windows 2003 met adminrechten op PC

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een netwerkje. Nou had ik een user met domainadmin rechten maar deze heb ik nu alleen domainuser gemaakt. Als ik nu inlog met deze account dan kan ik lokaal geen programma meer opstarten of zelfs de tijd veranderen (you do not have the right..........). Het moet toch mogelijk zijn om iemand niet domain admin te maken terwijl die wel op zijn werkstation alles kan doen. Ik heb geprobeerd om het account lokaal lid te maken van de administrator groep en dit kan ik weer alleen als ik inlog als domain admin inlog. Dit wil ik niet omdat ik denk dat het ook anders kan. Wat moet ik doen??
Link naar reactie
Standaard hebben domein admins automatisch recht op een pc die lid is van het domein. Dit geld echter niet voor alle andere accounts. Dus een standaard domain user dien je rechten te geven op je pc. Als je dit volgens de regel AGLP ga je als volgt te werk: Maak een Account aan. Maak een Globale groep aan (bijvoorbeeld G-PC-Gebruikers) en voeg het account toe Voeg de Globale groep toe aan een lokale groep op je computer, bijvoorbeeld Administrators, Power Users, etc. Dit kan je per PC handmatig doen of via GP instellen zodat de groep automatisch word toegevoegd aan alle PC's in een bepaalde container.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...