anoniem Geplaatst: 8 januari 2009 Delen Geplaatst: 8 januari 2009 Volgende testsituatie: - Exchange 2007 met twee maildomeinen gekoppeld aanzelfde IP adres (persoonA@domeinA.nl en persoonB@domeinB.nl ) - Binnen Domein gebruikers met één van de twee mailadressen. Echter 1 persoon wil ik ook kunnen laten mailen namens een ander. Dit werkte in Exchange 2003 prima, maar in Exchange 2007 krijgt de gebruiker de melding dat er niet verzonden mag worden. Uiteraard al veel gezocht op internet en de geboden oplossing toegepast. Echter zonder resultaat. Voor alle duidelijkheid: er is geen upgrade (transition) van 2003 geweest en het is Exchange 2007 SP1 Iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2009 Heb je de persoon wel als delegate ingesteld? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2009 Je bedoelt in Outlook? Deze gebruiker heeft geen Outlook profiel. Is het rechten geven binnen Exchange alleen niet voldoende dan? In Exchange 2003 kon dat wel zo namelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Waar heb je de rechten ingesteld? In AD kan je namelijk dit ook instellen via het tabblad security van de betreffende gebruiker, maar dat is voor Exchange 2003, weet niet of dat bij Exchange 2007 ook zo gaat. Misschien heb je hier iets aan : [url]http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998291.aspx[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2009 Kan inderdaad vanuit ADUC, maar ook vanuit Exchange Management Console. Rechtsklik op mailbox - Send As rechten. Echter .... werkt niet. Die beschrijving van MS had ik al bekeken en gevolgd ... In ieder geval bedankt voor de reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2009 Ik heb de installatie opnieuw gedaan aangezien ik ook veel problemen met Hub Transport service heb gehad. Dit bleek overigens te liggen aan het uitschakelen van TCP/IP v6 in de NIC properties. Na herinstallatie schijnt het wel goed te gaan. Kan ik weer verder testen. Dank voor de geboden hulp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 Er zijn onderhand ook al aardig wat rollup packs uitgekomen voor sp1 van exchange 2007: zie hier de link van versie 5: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=652ED33A-11A1-459C-8FFE-90B9CBFE7903&displaylang=en Ik heb het zelfde probleem. Alleen na een dag werkte send as wel. Na het aanpassen een paar keer testen en dan gaat het niet goed. volgende dag nog een keer proberen en het werkt wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2009 Excuses dat ik zo laat pas reageer, maar ondertussen werkt het bij mij ook. Lidmaatschap van admin of domain admins is geen probleem. HEb er verder ook niets bijzonders aan gedaan. Keertje opnieuw instellen was voldoende. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen