anoniem Geplaatst: 14 december 2008 Delen Geplaatst: 14 december 2008 van mijn werkgever heb ik een fileserver gekregen, een HP Proliant ML350 - G4p. Omdat ik deze machine behalve bestands- en printserver ook wil gaan gebruiken als werkstation met de multimedia-apparatuur die daar bij komt, wil daar Windows Vista er op gaan installeren als het kan de 64-bits versie, en daarmee beginnen de problemen: De (nieuwste) HP Smartstart CD geeft me niet de optie om Vista of XP te installeren. Ik denk omdat het geen server-besturingssystemen zijn. Als ik dan rechtstreeks vanaf mijn CD de installatie van Vista Ultimate Edition opstart loop ik al zeer snel vast: Windows heeft voor de Smart Array Controller géén driver. Ook van de site van HP valt deze niet te downloaden, en daarmee is het feestje voorbij. Mijn vraag: kan ik een W2k3- of desnoods een W2k-driver wellicht zo manipuleren dat deze te gebruiken is in Vista? Is er een alternatief? Ik heb me rot ge-googled, maar lijk zo ongeveer de enige te zijn met dit probleem! Kunnen iemand me wellicht een stukje in de goede richting helpen? groet, Krob Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2008 In de meeste gevallen kun je er van uit gaan dat een Windows 2003 driver ook onder Windows XP werkt en een Windows 2008 driver onder Vista... Ik vraag me alleen af wat voor multimedia apparatuur je erbij hebt, want normaal gesproken zit er niet eens een geluidskaart in een Proliant server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2008 Dag Leo, bedankt voor je antwoord. Ik heb geprobeerd om bij de installatie de W2k3-driver vanaf een diskette te laden, maar Vista trapt er niet in. Ook als ik in HPSmartstart aangeef W2k3 te willen installeren loopt daarna de Vista-installatie vast. Je hebt natuurlijk gelijk dat de server zelf géén Multimedia-mogelijkheden heeft ingebouwd. Als dat zo was zou HP die natuurlijk ondersteunen vanuit W2k3, en had ik geen problemen. Ik wil er daarom een (Audigy) geluidskaart in zetten, net als een kaart met 4 extra USB-poorten uit m'n oude werkstation. Van zichzelf heeft de server namelijk maar één poort. groet, KRob Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen