anoniem Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 Hallo, Ik ben bezig met het testen van VPN via L2TP. IK heb me schil zitten proberen, maar ik kom er niet uit. Ik heb CA geïnstalleerd. vervolgens bij de client via de internet explorer een certificate weten op te halen, maar het lukt me niet. Op dit moment krijg ik de melding 792: the L2TP connection attempt failed because security negotiation timed out Ik heb het internet door zitten spitten naar het opzetten van L2TP VPN, alleen niet echt iets weten te vinden. Kan iemand mij uitleggen hoe ik VPN via L2TP moet instellen via een certificate. Alvast bedankt, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2008 Moet het perse via het L2TP? Via RAS van Windows is het erg eenvoudig om een PPTP met MS CHAP V2 op te zetten. Deze is zeker veilig. Neemt niet weg dat L2TP nog veiliger is natuurlijk. Ik zou er nog eens goed over nadenken of het al die werkttijd waard is ipv een PPTP op te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2008 Met behulp van een Pre Shared Key kan ik je wel verder helpen. Met behulp van een certificaat klinkt zeker interessant. Ga daar ook eens naar kijken. Indien je interesse hebt in de Pre Shared Key versie hoor ik het wel. Ik ga dit topic in de gaten houden ... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen