Ga naar inhoud

Home Server installeren op een SATA schijf welke drivers?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een Home Server samengesteld volgens onderstaande specificaties: Processor:AMD Athlon X2 4850e / 2.5 GHz Energy Efficient 45Watt - Socket AM2 - L2 1 MB ( 2 x 512 KB ) Geheugen: Kingston 2GB, SDRAM-DDR2, 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, 256M X 64, 2.0V, Gold Moederbord: ASUS M3A78-EM micro ATX - AMD 780G - Socket AM2+ - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA Gigabit Ethernet Harde schijven: 2x Western Digital Caviar Green, 1TB 7200RPM, SATA II OS: Microsoft Home Server, Win32, 1pk, DSP OEI, CD/DVD, 10 Clt, EN Voeding: Antec EarthWatts, 380 Watt, Retail, Id13823 ArtnrEA-380EC Optische drive: Sony Nec Optiarc Ad-7201S-0B - Dvd+-R/Rw/Dl/R/Ls +20X -20X Sata Kast: Asus TM-B12 Retail artnr: TQXVM1 Totaal: €552.77 Als ik Home Server wil installeren op de SATA schijven welke SATA-driver moet ik dan gebruiken?? Aangezien Home Server op SERVER 2003 is gebaseerd........ Er zijn mensen die zeggen dat je gewoon de XP drivers hiervoor kunt gebruiken en er zijn mensen die zeggen dat je hiervoor de SATA-driver voor SERVER 2003 moet gebruiken (waar haal ik die trouwens vandaan)?? Wie heeft er gelijk? Heeft iemand ervaring hiermee?? Alvast vriendelijke bedankt voor jullie reacties
Link naar reactie
In theorie is Windows Server 2003 een kale XP met daarop server toevoegingen. Daarom werken [b:208e99b52b]vaak[/b:208e99b52b] de XP drivers voor hardware ook probleemloos onder Windows Server 2003. Voor Windows Home Server zal dit ongetwijfeld anders liggen en zou ik niet zomaar een XP driver in gaan laden. Mocht dit werken dan kan dit altijd op latere tijdstippen problemen gaan geven. Bovendien bevat net zoals Vista ook Home Server een groot assortiment aan SATA drivers en zal hij vast en zeker beide schijven detecteren. Als je de hardeschijven in RAID gaat plaatsen word het een ander verhaal! Dan kan het zeer goed zijn dat je wel drivers nodig hebt en moet je gewoon kijken op de site van de fabrikant of deze drivers beschikbaar is. Zoniet, dan zou ik gewoon zowel de XP als Vista pre-installation driver downloaden en kijken welke functioneerd! Goed werkende RAID configuratie kan ik daarin tegen dan niet garanderen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...