anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Delen Geplaatst: 5 november 2008 Hallo, Ik ben nieuw hier, en ik heb een vraag. Ik wil thuis een thuisserver maken, maar heb geen idee wat ik daarvoor moet doen, en wat het kan kosten. Mijn idee is dat ik bestanden op de server kan zetten, waar ik dan overal ter wereld bij kan. Ik wil er een Teamspeakserver op zetten, voor de Gameclan waar ik admin van ben. Ik wil ook alle pc's thuis erop aansluiten (dit zijn meerder gebruikers, maar die hoeven NIET in te loggen via de server, ze moeten alleen WEL bij de bestanden kunnen komen). Alle pc's hebben Windows, en ik wil op de server ook Windows hebben, dat maakt het voor mij makkelijker in gebruik. Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven. en anders vul ik wat aan:D. Groeten, DrFurioux. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 Als je gebruikers niet centraal wil laten aanloggen zou je XP of Vista kunnen gebruiken, daarmee kan je bestanden delen, ftp-server, web-server en/of game server opzetten. Enige beperking is dat je maximaal 10 concurrent connecties mag hebben. Voordeel van Windows 2003/2008 Server is dat deze mogelijk maakt om centraal beheer van je gebruikers te doen via Active Directory, hierdoor hoef je niet op elke pc apart accounts te beheren. Verder bied Windows server 2003/2008 uiteraard meer functionaliteit op gebied van server taken, maar de vraag is of je die echt nodig hebt. XP/Vista kost je zo rond de 100 - 200 euro, Windows server kost al snel 600 euro of meer. Kwa hardware heb je niet echt veel nodig, elke nieuwe pc is prima instaat als server te dienen. Een dual core met 2GB is voldoende. Als je wilt investeren doe dit dan in snelle harddisk (bijvoorbeeld raid 5 configuratie) en een goede netwerk voorziening (1GB LAN of snel WLAN), dat levert namelijk meer winst op dan een super snelle processor of heel veel intern geheugen. Denk verder aan energie zuinig hardware, want stroom word steeds duurder en een "server" staat meestal dag en nacht aan. Met de juist hardware kan je snel wat geld uitsparen per jaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2008 Van teamspeak weet ik het niet, maar de rest van de mogelijkheden heb je ook met een nas van synology. http://www.synology.com/enu/products/DS107+/index.php http://www.azerty.nl/producten/product_detail/183/41411/ds-107-.html Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen