Ga naar inhoud

na vpn verbinding valt remote desktop weg!!

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had het voor elkaar dat ik vanuit huis via remote desktop op de server 2003 kon komen op de zaak. Nu probeer ik (op afstand) via een boek en andere artikelen vpn op te zetten om bestanden te delen. Alles gaat goed tot dat ik op finish druk, dan valt dus ook de rds verbinding weg en vpn werkt nog steed niet. Ik weer terug naar de zaak en kon het probleem niet vinden dus server opnieuw geinstalleerd. Nu nogmaals vpn opgezet ( weer op afstand) en hetzelfde probleem, kom dus op geen één manier meer op de server. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zelfs als ik nu naar de zaak ga en daar via een client pc een remote verbinding maak werkt het niet ( zit dan in hetzelfde netwerk) alvast bedankt
Link naar reactie
Volgens mij heb ik alle poorten doorgevoerd en zelfs als ik de firewall op het modem uitzet kom ik er niet in. rds doet het altijd wel. Als ik lokaal een vpn verbinding maak werkt het overigens wel. Ik krijg ook niet direct een foutmelding maar er wordt eerst gecontroleerd op gebruikersnaam en ww. dan fout 721...de externe computer reageert niet. Kan dit ook met een certificaat te maken hebben? zoiets las ik in het logboek.
Link naar reactie
of je een certificaat nodig hebt hangt af van je configuratie bij een vpn, als het persoonlijk is in combi met een dongel/token oid bijna altijd wel. Wij hadden eerst een groups account daar was geen certificaat nodig met persoonlijk wel in combi met token. Aangezien het lokaal wel werkt gaat er of iets mis met permissie dan wel poorten. Zet daar eens een fpt tijdelijk op en kijk of je er dan op komt. Weet je of je iigv door de firewall daar kunt komen.
Link naar reactie
Nou ik heb server 2003 r2 en die wil ik benaderen via xp prof. Daarin maak ik een verbinding via de wizard (van xp) heb al ip adressen veranderd, ook statisch gemaakt ipv dynamisch maar helpt niets. De remote desktop is enkel maar een kwestie van een vinkje aanzetten en het werkte. Ik heb trouwens 1 netwerkkaart uit de server gehaald aangezien het met 2 helemaal niet lukte. (server zegt 2 kaarten nodig te hebben) maar met 1 kon ik het ook instellen. Op de één of andere manier kan ik ook niet pingen naar de server (op afstand)
Link naar reactie
Hoi, ja klopt dit lukt ook wel die remote desktop. het probleem zit hem in het vpn gedeelte. wil graag vanuit huis een opslagpunt hebben op de server, en dat via vpn doen. Is toch wat ingewikkelder als gedacht. (zal wel een kleinigheid zijn) Zal morgen eens een andere modem/router proberen want daar heb ik wel eens gezeur mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...