anoniem Geplaatst: 28 september 2008 Delen Geplaatst: 28 september 2008 Hierbij vraag ik advies over het volgende idee. Ik heb een server 2003 geheel draaiend. Mijn idee is nu om na een crash alles snel terug te zetten het volgende: Ik maak een image met bartPE van de goedwerkende server. ik maak elke dag (s'nachts) een volledige backup van de server op een ext usb drive. Als de server nu crasht zet ik eenvoudigweg de image terug en vervolgens de nieuwe backup.... Ik lees hier eigenlijk nooit iets over dus vraag mij af of dit mogelijk is en slim. Er zijn twee clients...1 sql database en wat shared bestanden. iemand advies/wijze raad? alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2008 bij ons maken we elke dag in incremental backups and een maal per maand een totale. Die image van de server HD kan prima. Test hem wel een keer want als ie het niet doet... heb je er niks aan.... Het zou niet de 1e zijn die dat overkomt.... neem eventueel daar even een andere schijf voor, het gaat om het terugzetten of dat werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2008 De image terugzetten en de gedeelde bestanden restoren van de backup zal geen probleem zijn. De uitdaging zal liggen in de SQL database. Deze bestanden staan namelijk continu open, dus krijg je een probleem als je deze moet restoren. Je zal binnen SQL server door middel van een maintenance plan offline backups van de database moeten maken. Deze offline backups neem je mee in je backup op je externe schijf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen