anoniem Geplaatst: 28 augustus 2008 Delen Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik wil graag de schijfruimte van een fileserver (W2003) monitoren, sterker, ik wil graag zien dat als de vrije schijfruimte afneemt, wie wat aan het wegschrijven is. Met Treesize Pro kan ik niet echt veel realtime zien gebeuren. Heeft iemand suggesties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2008 Bij Windows 2003 R2 word een quota manager meegeleverd. Instellen van de waardes en je krijgt bericht wanneer bepaalde limieten/waarden worden bereikt. Andere optie is om met de performance monitor (perfmon.exe) aan de slag te gaan, die kan ook waarschuwen als bepaalde waardes/limieten worden bereikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2008 Thnx Phaldmmor, mijn probleem is echter dat ik wil weten welke files er nu bij zijn gekomen en/of aan het groeien zijn. Met Treesize kan ik een momentopname vastleggen in XML en vervolgens verschillende momentopnamen met elkaar vergelijken. Ik ben echter op zoek naar een snellere manier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2008 Je zou kunnen kijken of je het kan scripten met powershell. Weet dat treesize pro ook redelijk goed commandline ondersteuning heeft en powershell kan goed overweg met excel bestanden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2008 Ik ga toch s met powershell aan de slag. Thnx again Phaldmmor Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen