anoniem Geplaatst: 25 augustus 2008 Delen Geplaatst: 25 augustus 2008 Vandaag met het uitrollen van een aantal Vista images liepen we tegen het volgende probleem aan. De printer kan niet geïnstalleerd worden. De printers (HP Laserjet 4250) staan geshared op een windows 2003 R2 server. Vanuit XP zijn dezelfde printers met dezelfde user wel te installeren. Op internet zijn er wel enkele topics te vinden, maar geen oplossingen. Iemand een idee? [img:dee7954be8]http://www.bluespot-it.nl/temp/printer.jpg[/img:dee7954be8] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 Heb je user account control uitgeschakeld? Mijn ervaring met het toevoegen van netwerkprinters is dat UAC ingeschakeld moet zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 Had ik inderdaad ook gelezen en getest, aangezien UAC idd uitgeschakeld was, maar helaas. Heeft niet mogen helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 Zijn de Vista drivers voor de printer toegevoegd op de server? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 Geen idee hoe ik Vista drivers kan toevoegen op een Windows 2003 server. Additional drivers voor xp etc. zijn toegevoegd. Ik heb ook de universele HP PLC6 driver geprobeerd. Als ik de printer lokaal installeer en een redirection doen naar de server (net use lpt1: \\server\printer) gaat het goed. Ik kom er maar niet achter wat het probleem is. Ik ga er vooralsnog vamuit dat het geen driverprobleem is. Het lijkt alsof er direct geblokt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 http://www.colindiponio.com/2007/11/20/windows-vista-to-xp-printer-error-0x00000709-by-ip-address/ Heb je deze ook gelezen? Ik weet niet of het bij jou ook van toepassing is, maar er schijnt een probleem te zijn als je wil printen op IP-adres van de printserver in plaats van de hostnaam... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2008 Sorry, even geen tijd gehad om hiermee verder te gaan. Morgen pak ik het probleem weer op en ga dit eens uitproberen. Zal wel grappig zijn als het inderdaad een probleem van IP adressen / hostnamen is. Je hoort nog .. In ieder geval wederom bedankt voor het meedenken en zoeken! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2008 Graag gedaan, ik hoor het wel. Het kan voor mij ook leerzaam zijn. Ik kan ook altijd een dergelijke situatie tegenkomen. Wij rollen in principe nog geen Vista uit bij klanten, maar de vraag is hoe lang we het nog kunnen rekken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2008 Helaas, geen enkel resultaat. Heb nu zelfs even een server opgezet met windows 2008 en die als printserver ingericht. Zelfde probleem. Via google wel zoveel begrepen dat het te maken heeft met een update van Vista, maar welke?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2008 [quote:360d70b123="Sellis"]De printers (HP Laserjet 4250) staan geshared op een windows 2003 R2 server.[/quote:360d70b123] Die [url=http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF06b/18972-18972-3328059-236263-236263-412144-412147.html]HP Laserjet 4250[/url] heeft optioneel zo te zien [quote:360d70b123] aansluitmogelijkheden Interne HP Jetdirect 620n Fast Ethernet EIO printservers, externe HP Jetdirect printservers, HP Jetdirect EIO interfacekaart voor USB/serieel/LocalTalk, HP bt1300 Bluetooth wireless printadapter, HP bt1300 Bluetooth printadapter (voor USB 1.1 of parallel), interne HP Jetdirect 680n 802.11b wireless EIO printserver, externe HP Jetdirect 380x 802.11b wireless printserver (USB 1.1) [/quote:360d70b123] Is het delen van zo een printer via Windows 2003 R2 server dan nog wel nodig? Voor dat printer delen op die Windows 2003 R2 server zou je deze stappen op deze site kunnen nalopen [url=http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/printer/v1r1/index.jsp?topic=/com.ibm.printers.cutSheetPrinters/com.ibm.printers.20607590105ethernettringconfig/etr1mst52.htm]Configuring a Windows Server 2003 or Windows XP Print Client.[/url] Overigens heb ik hier ook een klein testje gedaan. Ik heb dan weliswaar geen Windows 2003 R2 server. Maar op mijn multiboot Hoofd PC draait onder andere Windows XP Professional. Daarin heb ik mijn PSC 750xi op delen gezet. Op een andere multiboot PC heb ik onder Windows Vista Home Premium, de op Windows XP Professional gedeelde printer toegevoegd. Dat ging goed. Alleen na het drukken op Testpagina, gebeurde er niks. [quote:360d70b123="Sellis"]Vanuit XP zijn dezelfde printers met dezelfde user wel te installeren. [/quote:360d70b123] Dat is hier zo te zien onder Windows XP Home Editie, ook het geval. Maar als ik die multiboot Hoofd PC opstart naar Ubuntu Hardy Heron 8.04.1 en daarop mijn PSC 750xi op delen zet. En deze vervolgens op de andere PC onder Vista de door Ubuntu Hardy Heron 8.04.1 gedeelde printer installeer, dan wordt de testpagina vanuit Vista wel geprint. [quote:360d70b123="Sellis"]Via google wel zoveel begrepen dat het te maken heeft met een update van Vista, maar welke?[/quote:360d70b123] Heeft die Vista Service Pack 1. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2008 Is idd Vista + SP1. We gebruiken die Windows 2003 als printserver om te spoolen op de server en tevens om het printen bij te houden. Er draait een tool waarmee me monitoren hoeveel er per printer geprint wordt. Ook zijn er domain local groups gedefinieerd voor printen en managen. In totaal hangen er 6 HP laserjet 4250 aan en eenmaal de HP Colorlaserjet 2605dtn. Allemaal hebben ze ingebouwd ethernet en rechtstreeks naar IP printen gaat. Maar wat we graag willen lukt dus niet ... Ik zal eens testen door een machine te ontdoen van SP1. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2008 Mijn gedachten gaan toch richting de Vista client en niet richting de server. Een server waar je de printers op deelt is inderdaad noodzakelijk om de rechten op de printers te kunnen regelen, dat is ook de manier waarop het bij onze klanten ingericht wordt. Kun je de printer wel installeren op de Vista client als je ingelogd bent als een domain admin? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2008 Nee, als Domain Admin gaat het ook niet. Voorlopig dus maar even verder zoals we nu gedaan hebben. Printer wordt via script geinstalleerd op LPT1 en daarna een redirect naar de server. Dan maar even één printer beschikbaar per 30 personen ;-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen