anoniem Geplaatst: 14 juli 2008 Delen Geplaatst: 14 juli 2008 Ik wil een server maken voor een spel die niet alleen lokaal is maar op het internet. De instellingen staan goed voor het spel en de server dus daarom zet ik deze post ook hier bij. Het probleem is alleen dat ik een irritante experiabox er voor heb staat die niks doorlaat daarbij komt nog is dat mijn cokpit niet compleet is op kpn.nl wie helpt me?!!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2008 Een game server is niet makkelijk thuis te gebruiken vooral omdat een gameserver met een aantal spelers veel upload gebruikt. Bij iedere internet provider is de upload vaak afgeknepen. De download is vaak het tienvoudige of meer. Als je zelf meespeelt op de zelfde verbinding heb jij voordeel omdat jij een ping van bijna 0 hebt - andere spelers laggen en jij nooit. Competitie is uitgesloten. Ik adviseer bijna altijd om een server te huren. De ex instellen kan: http://www.computerhandleiding.nl/netwerk/experiabox-instellen.html Ieder spel gebruikt poorten, deze moet je open zetten op het ip nummer (lokaal) van je "server". Test ook even je upload snelheid: www.speedtest.net groetjes van een gamer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2008 stee0036 - Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Er zijn genoeg spellen die makkelijk op een thuis computer/server te hosten zijn. UT2004 er SWAT4 zijn er twee van. Ikzelf heb vroeger een server gehost en de meeste mensen uit europa hadden een ping van minder dan 40.. prima dus. Iets wat de ping wel sterk kan beinvloeden is het aantal spelers op je server. Mijn eigen ervaring leert dat mijn max rond de 12 lag. Verder moet je dus inderdaad zorgen dat je poorten goed geforward worden.. dat wil dus zeggen dat wanneer er iemand op de gameport probeert de connecten dat je router die persoon doorstuurt naar jou server (standaard blokkeren de meeste routers alle poorten). Mvg, Yendis Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2008 Dankje voor alle reacties! Voor de gene die het willen weten ik wil het doen voor mohaa assault met ongeveer max 6 personen. Ik heb de poorten geforward (erg simpel) en de poorten in de firewall enz. ook! dus wie helpt me! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 Ik praat over een server die ik hoste 3 jaar geleden op de toen duurste at home verbinding, dat lagde snel bij een paar spelers vooral als er een nieuwe ging connecten. Met gehuurde servers had ik dat nooit, zelfs als deze in Engeland stond (jolt.co.uk) gebruik je een losse (=dedicated) server of speel je zelf ook op de server mee. Om je medal of honour server te testen moet je aan een vriend die meespeelt je externe internet adres (=ip) doorgeven: www.watismijnip.nl - dat is het ip nummer van je server. Probeer of hij kan connecten. Als dat niet lukt staat je firewall niet goed. Er is een hoop over poorten plus mohaa en servers geschreven, lees het internet daarover zodat je goed voorbereid kunt testen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen