anoniem Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Beste lezers, Ik probeer voor mijn Windows Server 2003 een DHCP plan om te stellen maar heb helaas geen ervaring hiermee. Op internet word je ook niet veel wijzer, dus mijn vraag is of er gelieve iemand hier een voorbeeld van kan geven hoe een dergelijk plan eruit zou moeten zien. Met vriendelijke groet, RRW Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Er zijn geen standaard indelingen voor wat betreft DHCP. Het is gewoon een kwestie van een pool aanmaken en de juiste opties instellen. Wat er in ieder geval aan opties moet worden ingesteld is de default gateway, dns domeinnaam en dns servers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Heb je geen router dan? Hoef je verder niet te klooien in windows. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 [quote:f41c7176e1="gerben"]Heb je geen router dan? Hoef je verder niet te klooien in windows.[/quote:f41c7176e1] Als er Active Directory op de server draait, zou ik toch wel aanraden om ook de DHCP van de server te geruiken. Op die manier wordt alles ook netjes geregistreerd in de DNS en eventueel WINS... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Dan is het inderdaad een ander verhaal. Maar als het puur om uitdelen van ip's gaat, dan zou ik dat gewoon aan de router overlaten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823991]Hier[/url] een leuke howto. Suc6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen